کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار آب‌گرفتگی معابر در قم؛ بارندگی شدید از امروز آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 3 فروردين 1399 ساعت 14:57

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: بارش باران همراه با رعد وبرق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و دید افقی، وزش باد شدید موقت در قم پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش قم نیوز مهران حیدری با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و دید افقی، وزش باد شدید موقت در قم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: همچنین بارش حداکثر30 تا 50 میلی‌متری باران در شهر قم و بارش حداکثر 50 تا 70 میلی‌متری در سایر مناطق به‌ویژه جنوب و غرب استان قابل پیش‌بینی است.

وی تصریح کرد: بارش حداکثر 10 تا 20 سانتی‌متری برف در ارتفاعات، افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت نیز پیش‌بینی می‌شود.

حیدری عنوان کرد: به‌ احتمال‌زیاد براثر این بارش، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید را در سطح استان داشته باشیم، ضمن اینکه باید مراقب سرمازدگی باغات و آسیب به سازهای غیر مقاوم در برابر باد نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت هوا، مدیریت سدها و آب‌بندها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر باد توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 87022

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87022/هشدار-آب-گرفتگی-معابر-قم-بارندگی-شدید-امروز-آغاز-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir