کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: بارش‌های اخیر به برخی از باغات آسیب زد؛ نگران شیوع گسترده کرونا در قم هستیم

خبرگزاری تسنیم , 5 فروردين 1399 ساعت 19:48

استاندار قم با اشاره به بارش‌های اخیر در استان در بخش خلجستان و کهک گفت: متأسفانه خسارت‌هایی به باغدارها وارد شده و در سطح شهر نیز شاهد آب‌گرفتگی بودیم که با همکاری شهرداری به‌موقع برطرف شد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح اقدامات استان در مدیریت سیل و خسارات ناشی از آن در استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به ‌پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در ستاد بحران استان، تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امداد و نجات  در آماده‌باش کامل هستند.

وی بارش‌های شدید دیروز و احتمال سیلابی شدن آن را موردتوجه قرارداد و افزود: دیروز قبل از آغاز بارش به تمام دستگاه‌ها اعلام آماده‌باش صددرصدی ابلاغ شد و همه به‌صورت 24 ساعته حاضر بودند.

استاندار قم میزان بارش 24 ساعت گذشته را در مرکز شهر بیش از 47 میلی‌متر و اطراف شهر را بیش از 70 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده بارش 24 ساعت گذاشته معادل یک‌سوم بارش سالانه استان قم بوده است.

وی بارش‌های بخش خلجستان و کهک را به‌صورت برف اعلام کرد و گفت: متأسفانه خسارت‌هایی به باغدارها واردشده و در سطح شهر نیز شاهد آب‌گرفتگی بودیم که با همکاری شهرداری به‌موقع رفع آب‌گرفتگی شد.

سرمست ادامه داد: خسارت‌های واردشده به منازل مردم و باغداران در حال بررسی است اما اتفاق ناگوار دیگر سقوط دو خودرو به گودال ایجادشده در نزدیکی میدان کشاورز در حوالی ساعت 1 بامداد بوده که متأسفانه 3 شهروند فوت‌شده‌اند.

وی محسن بهشتی معاون عمرانی خود  را مأمور بررسی علت نشست زمین و حادثه سقوط خودرو مشخص کرد و گفت: خسارت‌های ناشی از سیل با مدیریت بحران و تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود به حداقل رسیده و برآورد خسارت در اسرع وقت انجام می‌شود.

استاندار قم در ادامه به تشریح اقدامات استان درباره بحران کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: همچنان جلسات ستاد بحران به‌صورت روزانه برگزارشده و ستاد پیشگیری و شورای تأمین مسائل استان را موردبررسی قرار می‌دهند.

وی از کنترل نسبی ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: این کنترل نسبی دلیلی بر آسودگی ما نبوده و کادر درمان و مدیران استان بسیار نگران شیوع دوباره این ویروس به‌صورت گسترده در سطح شهر هستند.

سرمست احتمال آغاز موج دوم گسترش ویروس کرونا را با توجه سفرهای گسترده در سطح کشور مورد توجه قرارداد و بیان کرد: در قم تمام مراکز تجاری، ادارات و مدارس تعطیل بوده و تدابیری اتخاذشده و باید مردم نیز نقش خود را به‌خوبی در این شرایط ایفا کنند.

وی حفظ سلامت شهروندان را در اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: طرح بسیج ملی به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته و همه دستگاه‌ها و خیرین و مردم در این بسیج حضور پیداکرده و با همدلی و هماهنگی بی‌نظیری در حال ارائه خدمات هستند.

استاندار قم ادامه داد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مردم همکاری لازم را با مسئولان داشته و در رعایت قرنطینه خانگی و ثبت اطلاعات خود در سامانه سلامت  کوشا باشند.

وی ضمن تشکر از مردم، علما و کادر درمان ابراز کرد: از مردم حداقلی که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند درخواست داریم برای حفظ جان خود و شهروندان قرنطینه خانگی را رعایت کنند، امروز شهر قم سوگوار از دست دادن شهروندان خود بوده و باید با همکاری هم از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 87061

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87061/استاندار-قم-بارش-های-اخیر-برخی-باغات-آسیب-زد-نگران-شیوع-گسترده-کرونا-هستیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir