چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 87071
منبع : خبرگزاری تسنیم

معاون استاندار قم: هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تأمین کالاهای اساسی ایام نوروز گفت: در استان در تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج غذایی مثل گوشت، مرغ، میوه، برنج و شکر هیچ کمبودی نداریم.
معاون استاندار قم: هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم
معاون استاندار قم: هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری با اشاره به نحوه تولید و توزیع ماسک در استان  اظهار داشت: بر اساس توافقی که در سطح کلان کشور صورت گرفته و وزارت بهداشت به تمام استان‌ها ابلاغ کرده هیچ تولیدکننده و توزیع‌کننده‌ای حق ندارد منطقه‌ای عمل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: باید به‌صورت متمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت ماسک‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد، وزارت بهداشت نیز ماسک‌ها را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده و در سطح استان‌ها توزیع شود.

وی با اشاره به تغییر خطوط تولید برخی از دستگاه‌های استان در ارتباط با تأمین ماسک و مواد ضدعفونی گفت: دستگاه ویژه‌ای را از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به هلال‌احمر منتقل کرده‌ایم که به‌صورت  روزانه در حال تولید ماسک است.

غضنفری ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید تکلیف ما را مشخص کند، اگر در خصوص تولید ماسک مشکلی وجود ندارد و به‌اندازه نیاز استان تأمین‌شده به ما بگوید و در صورت  وجود مشکل اعلام کند که از مرکز توسط استاندار پیگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: از ظرفیت داخل استانی علیرغم این ابلاغیه‌ها به‌درستی استفاده کرده‌ایم، هر آنچه در داخل استان تولید می‌شود بخش اعظم آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه 50 درصد تولید استان را در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار می‌دهیم، یادآور شد: اینکه ماسک در کل کشور با مشکل مواجه هست را باید بپذیریم، ما هم بخشی از کشور هستیم؛ منتهی با محموله‌هایی که به استان ارسال می‌شود امیدواریم مشکل استان حل شود.

غضنفری با بیان اینکه روزانه 25 هزار ماسک در استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: منبع تأمین و توزیع ماسک در استان متمرکز است، منتهی باید ظرفیت داخلی را نیز باید ساماندهی کنیم که در حال انجام این کار هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در خصوص تأمین مواد اولیه مواد ضدعفونی و ماسک نیز گفت: در تولید مواد محلول‌های ضدعفونی‌کننده الکل نیاز است که حواله آن باید توسط دانشگاه علوم پزشکی صادر شود؛ در خصوص ماسک هم پارچه نیاز است که تغییر خطوطی از سوی سازمان صمت در حال انجام است تا این مشکل برطرف شود.

وی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تأمین کالاهای اساسی ایام  نوروز گفت: در استان در تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج غذایی مثل گوشت، مرغ، میوه ، برنج و شکر هیچ کمبودی نداریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsxq4.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما