کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه «تبسم ملکوت» از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری فارس , 7 فروردين 1399 ساعت 20:04

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «تبسم ملکوت» از این رسانه به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) خبر داد.


به گزارش قم نیوز سیداحمد محمودی امروز با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) اظهار کرد: برنامه نور باران به این مناسبت تولید شده که از هشتم تا 10 فروردین از ساعت 21 تا 22:30 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی بر اساس احادیثی از امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) در این برنامه محور قرار گرفته است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با اشاره به تبیین موضوع اقتدار و مهربانی(حماسه و رحمت) در شب ولادت امام حسین(ع) گفت: جلوه‌های صلابت و رحمت در زندگی امام حسین(ع)، الگو گیری از حضرت برای چند بعدی بودن در زندگی، بیان راهکار با توجه به سیره حضرت برای اقتدار همراه با رحمت در برخورد با زیر دستان و... از دیگر موضوعات این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: در شب میلاد حضرت عباس(ع) موضوعاتی مانند ویژگی وفا، عقل و تأثیر وفاداری حضرت عباس(ع) در شرافت و محبوبیت مطرح می‌شود.

محمودی الگوگیری از حضرت در وفاداری اجتماعی، رابطه برادری در نگاه ادبی اجتماعی، روایی، قرآنی و مؤلفه‌های یک رابطه برادرانه را از دیگر موضوعات این برنامه ذکر کرد.

وی با اشاره به موضوعات برنامه شب میلاد امام سجاد(ع) گفت: به موضوعاتی مانند اهمیت راستگویی مسؤولان با مردم، انواع حیا و پاکدامنی، ضرورت حیا در ایام شادی و اهمیت خوش اخلاقی با خانواده و مردم در این برنامه پرداخته می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف یادآور شد: حسن حیدرزاده نویسنده و مجری و محمد حسین ایراندوست کارشناس این برنامه است.

وی از پخش برنامه تبسم ملکوت از 9 تا 11 فروردین ماه خبر داد و افزود: این برنامه از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش می‌شود که به بررسی جایگاه ممتاز امام حسین(ع) بر اساس چند روایات از پیامبر اکرم(ص) در سالروز ولادت امام حسین(ع) پرداخته می‌شود.

محمودی ارتباط امام حسین(ع) با رسول خدا(ص) از لحظه تولد و دوران کودکی، شخصیت امام حسین(ع) در کلام پیامبر اکرم(ص) و جلوه‌های رفتاری پیامبر خدا(ص) با امام حسین(ع) را از دیگر محورهای برنامه تبسم ملکوت ذکر کرد.

وی عنوان کرد: جایگاه امام حسین(ع) در آیه مباهله و تطهیر و سوره هل اتی، جایگاه حرم و تربت شریف ایشان در کلام پیامبر اکرم(ص) و نقش تربیتی محبت به حضرت سید الشهدا(ع) از موضوعات دیگر این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: در این برنامه در سالروز ولادت حضرت عباس(ع) محورهای موضوعی مانند اهمیت و جایگاه وفاداری در آیات و روایات، جوانمردی و فتوت در شدائد و مشکلات و مواجهه با کاستی‌ها تبیین می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر محورهای این برنامه می‌توان به اصول وفاداری در اسلام، مصادیق وفاداری در صدر اسلام، شروط وفاداری و راهکاری برای دوری از عهد شکنی اشاره کرد.

محمودی با اشاره به محورهای برنامه در روز میلاد امام سجاد(ع) گفت: با توجه به اتفاقات روز و لزوم مراقبت مردم در خصوص رعایت بهداشت، درسی از امام سجاد(ع) در زمینه غذای روح در این برنامه ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه تبسم ملکوت به موضوعات جزئی مانند نگاه به سود و زیان مادی و معنوی در زندگی، ترسیم واقعیت تقوا با یادآوری احتیاط‌های پزشکی و نقش گناه در رسوایی انسان نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 87091

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87091/برنامه-تبسم-ملکوت-رادیو-معارف-پخش-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir