کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست نظام مهندسی قم برای تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی

خبرگزاری تسنیم , 8 فروردين 1399 ساعت 9:35

معاون استاندار قم گفت: برای حفظ سلامتی مهندسان و کارگران شاغل در پروژه های ساختماعی اعم از خصوصی و دولتی و شهری موضوع تعطیلی کارگاه های ساختمانی تا اطلاع ثانوی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیش از شروع بارندگی و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید درب سد 15 خرداد بسته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: اگر این سد بسته نمی شد سیلاب و آب رودخانه از کانال بیرون می زد و خساراتی به زیر ساخت‌های شهرداری وارد می‌کرد.

وی تصریح کرد: دریچه سد 15 خرداد 7 روز است که بسته شده است، با توجه به تدبیر صورت گرفته آب به مقدار کانال از رودخانه عبور کرد و آبی که در رودخانه وجود دارد آب سیلاب های بالادست است که به تدریج کم می شود.

بهشتی عنوان کرد: مردم این موضوع را به ما منعکس کردند و نظام مهندسی در نامه ای رسما به ما اعلام کرد مبنی بر اینکه برای حفظ سلامتی مهندسان و کارگران شاغل در پروژه های ساختماعی اعم از خصوصی و دولتی و شهری موضوع تعطیلی کارگاه های ساختمانی تا اطلاع ثانوی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: مردم بارها تماس گرفتند که اگر گفته می شود تعطیلی ولی ساختمانی در کوچه ها مشغول کار است و روزانه چند سری سیمان آورده می شود و کارگران مشغول کار هستند و در فضای کارگاهی مسائل بهداشتی رعایت نمی شود، باید تصمیم گیری شود که یا شرایط این گونه باقی بماند و یا تصمیم دیگری گرفته شود.

بیش از 26 هزار خودرو در 24 ساعت گذشته در اتوبان قم_ تهران  تردد داشتند

محمدحسن کلهرینیزدر این جلسه بیان کرد: بیش از 26 هزار خودرو در 24 ساعت گذشته در اتوبان قم _ تهران تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم افزود: تفکیک این خودروها که آیا وارد شهر قم شده و یا استان عبور کردند کار مشکلی است.

وی بیان کرد: در زمینه آزادراه تهران_ قم فقط از باند تهران به قم در 24 ساعت گذشته 13 هزار و 300 خودرو وارد استان قم شد  و در باند برگشت نیز 13 هزار و 900 خودرو تردد داشته است.

کلهری خاطرنشان کرد: ابعاد فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم بسیار سنگین و زیاد است که باید انرژی خود را متناسب با ابعاد کار  استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 87097

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87097/درخواست-نظام-مهندسی-قم-تعطیلی-کارگاه-های-ساختمانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir