شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 87128
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل سیاسی استانداری قم:

جهش تولید با مشارکت مردم درفعالیت های اقتصادی محقق می‌شود

قم نيوز : مدیرکل سیاسی استانداری قم با اشاره به این که تحقق رونق  و جهش تولید با مشارکت مردمی امکان پذیر است، گفت: باید فضایی بر کشور حاکم شود که همه مردم خودشان را در عرصه اقتصاد و پیشرفت جامعه،‌ موثر بدانند.
جهش تولید با مشارکت مردم درفعالیت های اقتصادی محقق می‌شود
جهش تولید با مشارکت مردم درفعالیت های اقتصادی محقق می‌شود
به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی بیان کرد:‌ برای تحقق شعار سال نیاز است تا شرایطی به وجود آید که اقشار مختلف مردم هر فعالیت تولیدی را که خود را در آن توانمند می بینند، انجام دهند.

وی افزود: ارتقاء فرهنگ سرمایه گذاری در فعالیت‌های تولیدی با هدف تقویت اقتصاد ملی و استفاده از محصولات داخلی به جای کالاهای خارجی از جمله مهمترین اقداماتی است که مردم می‌توانند در مسیر عملی شدن جهش تولید، انجام دهند.

وی ادامه داد: ایرانیان همواره برای آزادی و استقلال خود غیرت به خرج داده اند، این غیرت ملی باید خودش را در تولید و مصرف هم نشان دهد، جهش تولید به معنای رونق اقتصاد است و رونق اقتصاد باعث اشتغال می شود که کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

نماینده استاندار در کانون کارفرینان استان گفت: مردم همچنین می‌توانند با فرهنگ سازی و تشویق دوستان، همکاران و بستگان خود به مصرف کالاهای داخلی در زمینه جهش تولید در کشور گام بردارند.

وی افزود: ایفای نقش مؤثر توسط نخبگان جامعه همچون دانشگاهیان با انجام پژوهش های لازم و تربیت نیروهای کارآمد و عالمان دینی با تشویق و تبیین آموزه های دینی در خصوص فرهنگ کار و تلاش از دیگر راهکارهای توسعه مشارکت مردمی در راستای عملیاتی ساختن شعار سال است.

وی ادامه داد: مشارکت فعال بانوان و مادران در راستای ترویج مصرف کالاهای داخلی در خانواده و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ترویج این فرهنگ در جامعه از دیگر راهکاری عملیاتی ساختن جهش تولید با مشارکت مردم در کشور است.

بابایی گفت: نهادهای حاکمیتی نیز با توجه به علم و فناوری و استمرار حرکت جهشی و پر شتاب کشور در این عرصه و اهتمام ویژه نسبت به اقتصاد دانش بنیان و برنامه ریزی عملیاتی و سرمایه گذاری کافی برای تحقق چرخه ایده تا تولید و حمایت از طرح ها و ایده های نو و خلاقانه، نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند.

وی با اشاره به لزوم تعامل‌ تعریف شده و سازنده بین سه‌ نهاد علمی، اجرایی‌ و فنی‌ در قالب‌ دانشگاه، دولت‌ و صنعت برای تحقق جهش تولید،‌ بیان کرد:‌ رقابت در بازار تکنولوژی محور امروز مستلزم ادغام دانش های نوین با صنعت است، صنعتی که بی بهره از دانش روز باشد، محکوم به زوال است و دانش بدون کاربرد در صنعت نیز بی ارزش قلمداد می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پیش نیازهای اصلی در مسیر تحقق جهش تولید، ترسیم اهداف، ابعاد و راهکارهای رسیدن به موضوع و تعیین شاخص هایی برای سنجش و ارزیابی روند و چگونگی پیشرفت امور است، باید برای جلوگیری از اتلاف منابع و فرصت ها در تمامی حوزه ها، سند و نقشه راهبردی تهیه و ابلاغ شود.

دبیر کمیسیون‌های کارگری و دانشجویی استان گفت: مسئولان و سیاست‌گذاران باید سیاست‌های خود را در بطن جامعه به‌گونه‌ای تنظیم و اجرا کنند که بستر مناسب و جذابیت کافی برای روی آوردن به عرصه تولید برای هر فردی با هر توانی مهیا باشد.

وی افزود: تشویق خانواده‌ها برای استفاده از کالاهای ایرانی، تدوین دستورالعمل های اجرایی برای سازمانهای دولتی درالزام استفاده از کالاهای ایرانی، گسترش شرکت های تولیدی خانوادگی و حمایت همه جانبه برای تأسیس این شرکت ‌ها با شرایط آسان از جمله راهبردهایی است که می‌تواند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: شناسایی تولیدکنندگان کالاهای باکیفیت و حمایت خاص از آنان، افزایش امنیت سرمایه گذاری، تدوین استاندارد های لازم برای محصولات تولیدی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی در عرصه تولید با حمایت از نخبگان از دیگر اقدامات تاثیر گذار نهادها برای تحقق جهش تولید است.

بابایی گفت: حمایت از تازه وارد ها به عرصه تولید و احیای واحدهای راکد یا نیمه فعال، مدیریت زنجیره تولید و مراقبت پیوستگی این زنجیره و همچنین تسهیل صادرات کالاهای داخلی که باعث می‌شود تولید کنندگان برای افزایش ظرفیت تولیدی خود انگیزه و عزم بیشتری داشته باشند نیز در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود:‌ نام گذاری سال جدید با عنوان سال جهش تولید، افق و تکلیف جدیدی برای فعالان تولید و صنعت نیز نهاده است و تحقق این شعار در شرایط فعلی نیاز به عزم، اراده، هم افزایی، همفکری و هماهنگی همه به ویژه صنعتگران دارد.

وی ادامه داد: بالا بردن کیفیت محصولات داخلی در راستای تقویت باورهای ذهنی نسبت به محصولات ایرانی و ایجاد بازارهای مصرف جدید با رعایت استانداردهای ملی، منطقه ای و جهانی از جمله اقدامات موثر برای تحقق شعار سال توسط تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت: برگزاری همایش های کاربردی و بهره گیری از  ایده صاحب نظران، شناسایی نیازهای داخلی و برنامه ریزی برای رفع آن با توان صنعتگران ایرانی و تلاش برای افزایش بهره وری انرژی از دیگر اقدامات قابل توجه فعالان اقتصادی برای رسیدن به جهش تولید است.

وی بیان کرد: ارائه خدمات مناسب پس از فروش و ایجاد تغییرات در محصولات، برند سازی محصولات تولیدی، شناسائی سلایق مصرف کنندگان داخلی، استفاده از روش های نوین در عرصه تولید، بسته بندی و بازاریابی مناسب نیز در این راستا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfcydc.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما