شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 87130
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
استاندار قم؛

۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند

قم نيوز : سرمست گفت: میزان استقبال مردم در این طرح، از نظر کنترل مبادی ورودی و همراهی آنان بالای ۸۵ درصد ارزیابی شد.
۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند
۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم پس از جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور ، با بیان مسائل مطرح‌شده در این ویدئوکنفرانس گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا از جمله مباحث مهم مطرح در این جلسه بودند.

سرمست بیان کرد: افرادی که مشکوک بوده و علائم بیماری کرونا را دارند باید یکی از سه راهکار ماندن در بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها و یا اگر شرایط قرنطینه خانگی برایشان فراهم هست قرنطینه خانگی را انتخاب و زمینه یک نوع فاصله‌گذاری اجتماعی از جامعه را فراهم کنند.

استاندار قم با اشاره به میزان موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور گفت: میزان استقبال مردم در این طرح، ازنظر کنترل مبادی ورودی و همراهی آنان بالای ۸۵ درصد ارزیابی شد.

سرمست پیرامون تصمیمات اتخاذشده در خصوص خریدوفروش اینترنتی نیز عنوان کرد: مقرر شد وزارت صمت این دستورالعمل نهایی را ابلاغ کند، سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که از اجتماعات مردم جلوگیری و درعین‌حال مایحتاج عمومی آن‌ها را تأمین کند.

استاندار قم در زمینه برخورد با افرادی که در فضای جمعی و فضای مجازی اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند، ابراز کرد: بر اساس پیش‌بینی کمیته اطلاع‌رسانی تدابیری اندیشیده و مجازاتی در نظر گرفته‌شده که شامل مجازات‌های سلبی و ایجابی بوده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: مقرر شد فروشگاه‌هایی که می‌توانند به‌صورت اینترنتی کالا‌ها را به فروش برسانند با معرفی وزارت صمت از طریق صداوسیما به مردم معرفی شوند.

سرمست پیرامون تصمیمات اتخاذشده در خصوص کسبه و اصناف آسیب‌پذیر نیز گفت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی از این صنوف پیش‌بینی‌شده که در بخش‌های مختلف طی یک برنامه عملیاتی، این اصناف شناسایی و پشتیبانی خواهند شد و دستورالعمل این تصمیمات به‌زودی توسط معاونت اقتصادی و وزارت خانه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

استاندار قم یادآورشد: در زمینه استمهال بدهی‌ها، عوارض و مالیات صنوف نیز تمهیداتی اندیشیده شده که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciuzav.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما