کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سپاه در کنار مدافعان سلامت

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 10 فروردين 1399 ساعت 14:02

سپاه در میدان مبارزه با کرونا درکنار پاسداران سلامت، نقش ایفا می‌کند.


به گزار ش قم نیوز سپاه پاسداران در نخستین روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فرماندهی امام خمینی(ره)  تشکیل شد و از همان روزهای آغاز انقلاب شروع به فعالیت کرد و امروز هم در کنار مدافعان سلامت پا به میدان گذاشته و برای ریشه کن شدن کرونا تلاش می‌کند.


سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است،هدف از تشکیل این نهاد نیز حفظ انضباط در شهر‌ها و روستا‌ها است.


این نهاد در حوزه‌های نفت، گاز، راه سازی، سد سازی، ساخت تونل، کشاورزی، مخابرات، ساختمان سازی و حتی جراحی‌های سرپایی با لیزر حضور فعالی دارد.


همچنین سپاه در عرصه های مختلف فرهنگی، نظامی و سیاسی نقش موثری دارد،از جمله فعالیت‌های نظامی سپاه در اوایل انقلاب، حضور در جبهه های جنگ ، دفاع از حرم  است و امروز هم در کنار مدافعان سلامت حضور دارند.


سپاه در کنار مدافعان سلامت این روز‌ها نقش خود را به خوبی در محافظت از جان مردم ایفا کرده است.

 

کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،گفت:سازمان بسیج سازندگی سپاه قم به خواست دانشگاه علوم پزشکی با حضور چندین گروه جهادگر بسیجی در میدان برای مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته اند و تا نابودی این ویروس منحوس در میدان خواهند بود.


او افزود: عملیات ضد عفونی کردن معابر و کمک به کادر درمانی ، مراکز پزشکی و همچنین آموزش پیشگیری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی از اقدامات این روز‌های سپاه است.

کبیری گفت: تاکنون چند هزار محصولات بهداشتی تهیه و در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار قم توزیع گردیده و برای خانواده‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به کسب و کارشان لطمه خورده است، توزیع بسته‌های غذایی معیشتی انجام شده است.


مسئول هماهنگی سپاه استان قم عنوان کرد:سپاه می‌تواند با تامین مواد اولیه و حمل و نقل ارزان و با ایجاد شبکه توزیع مطمئن و حذف واسطه‌ها محصولات تولید شده را با قیمت حداقل به دست مردم برساند.

او اضافه کرد: حضور گروه‌های جهادی و بسیجی در کارخانه‌های تولید به صورت شبانه روزی است و به تولید کنندگان کمک می‌کند تا بتوانند محصول را در بازار با قیمت کمتر و فراوانی بیشتر به مصرف کنندگان ارائه دهند.


قانون اساسی دربارهٔ سپاه می‌گوید:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روز‌های پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیرو‌های مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان ایشان بوسیله قانون تعیین می‌شود.


از فعالیت‌های اقتصادی سپاه می توان به صنعت نفت، گاز، راه سازی، سد سازی، ساخت تونل، کشاورزی، مخابرات، ساختمان سازی حتی جراحی‌های سرپایی با لیزر و جهادگری اشاره کرد.


هنگام تحریم‌ها هم سپاه با کمبود امکانات توانست درکنار نخبگان نیاز‌های کشور را تامین کند و از این مسیر سخت هم عبور کند.


ساخت موشک‌های نظامی، بالگرد‌ها، قایق‌های تندرو، پهباد‌ها و فناوری هسته‌ای از عملکر‌های سپاه بوده است.


از سوابق درخشان سپاه در امنیت ملی میتوان به نبردها شورش کرد‌ها در ۱۳۵۷، جنگ داخلی لبنان، جنگ ایران و عراق، نبرد برای هرات، کشمکش بلوچستان، درگیری ایران و پژاک، جنگ داخلی سوریه، جنگ داخلی در عراق، جنگ با داعش و هم اکنون مبارزه با ویروس کرونا نام برد.
پاسداران امروز در کنار جهارگران سلامت ایستاده اند و تا این ویروس کرونا را ریشه کن کنند.


از فعالیت‌های سپاه در برابر ویروس کرونا می‌توان به ضد عفونی کردن شهر، توزیع پک‌های بهداشتی، کنترل عوارضی، تولید ماسک و لباس بیمارستانی، کمک به کادر پزشکی و ساخت نقاهت گاه یاوران مهدی اشاره کرد.

ابوالفضل قدیری مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، گفت:بنا و تصمیماتی که در سطح استان گرفته شد مقرر شد استان محلی را به‌عنوان نقاهتگاه جهت قرنطینه بیماران کرونا‌ای مختص شود که این اردوگاه یاوران مهدی اختصاص داده شد.


او ادامه داد:در روز ۱۶ اسفند اردوگاه تحمیل سپاه داده شد نیرو‌های داوطلبانه بسیج بیش از ۵۰ نفر بود و راحت کار ظرف کمتر از ۲ روز آماده برای خدمت رسانی به بیماران شد.


قدیری گفت: پذیرش در این محل به چند طریق انجام می‌شود ابتدا بیمارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند و بعد از طول درمان اولیه جهت انجام مراحل نقاهت با هماهنگی عوامل بیمارستانی مربوطه به نقاهتگاه یاوران مهدی با رعایت نکات بهداشتی انتقال داده می‌شوند


او افزود: بیمارانی که به پزشکان و متخصصان مراجعه می‌کنند که تجویز پزشک مربوطه اگر نیازمند گذراندن طول درمان نگاهت باشند به این مرکز معرفی می‌شوند.


او عنوان کرد: از آنجایی که دوران نقاهت دوران استراحت بعد از درمان است لذا بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از تمامی امکانات‌های هتلینگ این مجموعه برخوردار می‌باشند و این شیوه‌ها به منظور بهبود شرایط آن‌ها صورت می‌گیرد و هیچکدام به تزریق یا تجویز دارو را ندارند.


مدیر نقاهتگاه گفت:  تاکنون قریب به ۱۵۰ نفر در این مرکز پذیرش داشتیم که حدود ۱۰۰ نفر از آن‌ها مرخص شده اند.


او عنوان کرد : در این مرکز در دو شیفت کاری ۶ ساعت‌های شبانه روزی حدود ۴۵ نفر کاردرمان در هر شیفت در حال خدمت رسانی به بیماران هستیم قریب به ۳۰ نفر از افرادی که در این مرکز می‌باشند داوطلبانه در حال خدمت رسانی هستند.


قدیری در آخر گفت هزینه‌ای از هیچ کدام از بیمارانی که جهت درمان طول نقاهت به این مرکز مراجعه می‌کنند دریافت نمی‌شود و هزینه‌های این مرکز درمانی را دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان و موسسات مردم نهاد تامین می‌کند.


بهتر است بدانیم که اگر رزمندگان سپاه پاسداران نبودند اکنون در داخل کشور به جز ویروس کرونا با تروریست‌های تکفیری هم می‌جنگیدیم.


یادمان باشد که تنها کشوری در منطقه هستیم که این مقدار امنیت ملی داریم و باید کمی صبور باشیم.


با تلاش جهادگران و از خود گذشتی کادر پزشکی ویروس کرونا با همدلی مردم و با رعایت نکات بهداشتی هر چه سریع‌تر از بین می رود و مردم به زندگی عادی خود برمی گردند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87148

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87148/سپاه-کنار-مدافعان-سلامت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir