کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری سلامتی خانواده بیماران مرخص شده از بیمارستان‌ها با همکاری بسیج

خبرگزاری فارس , 10 فروردين 1399 ساعت 21:05

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از همکاری با نیروهای داوطلب بسیج برای پیگیری وضعیت سلامتی اطرافیان بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها خبر داد.


به گزارش قم نیوز دکتر سیامک محبی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر بهداشت در بحران کرونا اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی قم، اطلاعات افراد ترخیص شده یک ماه گذشته بیمارستان‌ها جمع آوری و پس از بررسی‌های لازم اطلاعات در سامانه سیب معاونت بهداشت وارد شد تا مراقبین سلامت و بهورزان پیگیری درمان آنان را به مدت ۵ روز انجام داده و با مراجعه به درب منازل آنان آموزش‌های لازم در خصوص ایزوله کردن بیمار و گندزدایی به بیمار و اطرافیان آنان ارائه دهند.

وی افزود: در بررسی که بر روی بیماران بدحال در بیمارستان داشتیم متوجه شدیم اکثر آنان سابقه تماس با بیمار مبتلا به کرونا در خانواده خود داشتند که این مسئله نشان می‌داد تعداد زیادی از بیماران در منازل وجود دارند و تنها از طریق غربالگری شناسایی خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به حجم بالای کار، توان و ظرفیت محدود ما این اجازه را نمی‌داد به تنهایی همه موارد را پیگیری کنیم لذا از بسیج درخواست همکاری و آماده کردن گروه‌هایی برای پیگیری اطرافیان بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها را کردیم.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت وظیفه آموزش مسائل بهداشتی و صدور کارت شناسایی برای افراد داوطلب و همچنین آموزش الزامات و شرح وظایف آنان را بر عهده دارد و سپس این گروه‌ها بر حسب آدرس‌هایی که ما در اختیار آنان قرار می‌دهیم به درب منازل بیماران مراجعه کرده و فرم ارزیابی را تکمیل کرده و در صورت نیاز، گندزدایی منازل را انجام خواهند داد.

محبی افزود: در پایان اطلاعات موجود در فرم‌ها جمع آوری و به مرکز بهداشت بازگردانده می‌شود تا ما بتوانیم پیگیری اطرافیان آنان را به مدت ١۴ روز توسط مسؤول بیماری‌های مراکز و در صورت زیاد بودن تعداد پیگیری‌ها، توسط پایگاه‌ها انجام دهیم.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تمام کسانی که به درب منازل مراجعه می کنند دارای کارت شناسایی بوده و خانواده‌ها توجه داشته باشند حتما کارت نیروهای داوطلب را رویت کرده و سپس همکاری‌های لازم را با گروه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87160

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87160/پیگیری-سلامتی-خانواده-بیماران-مرخص-شده-بیمارستان-ها-همکاری-بسیج

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir