دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 87178
منبع : خبرگزاری ايرنا

کاهش ۸۲ درصدی مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی در قم

قم نيوز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰ فروردین‌ماه ۹۹، حدود ۱۸ هزار و ۴۷۰ مسافر در قم توسط ناوگان عمومی جابجا شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۸۲ درصدی مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی در قم
کاهش ۸۲ درصدی مسافران نوروزی جابجا شده با ناوگان عمومی در قم
به گزارش قم نیوز محمدحسن کلهری روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود:  بدون شک یکی از عوامل اصلی انتقال و شیوع ویروس کرونا، سفرهای برون‌شهری و بین استانی است که توجه هم‌وطنان برای اجتناب از سفرهای غیرضروری در این ایام قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به  اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی از روز هشتم فروردین‌ماه جاری در کشور گفت: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط کمیته ملی مبارزه با ویروس کرونا ، عوامل اجرایی این اداره کل با نظارت عوامل پلیس‌راه ،نسبت به انسداد ورودی‌های شهر قم در سطح راه‌های برون‌شهری اقدام نموده است .

کلهری اظهار داشت: باوجود کاهش ۸۲ درصدی مسافران جابه‌جاشده توسط ناوگان عمومی در این بازه زمانی، اما متاسفانه هنوز تا کاهش حداکثری و متناسب با شرایط موجود فاصله وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با تاکید بر ضرورت کاهش هر چه بیشتر مسافرت‌های غیرضروری در این ایام افزود: با اجرای این طرح فاصله گزاری اجتماعی از ورود خودروهای غیربومی به قم جلوگیری می‌شود که اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه در ورودی‌های استان صورت گرفته است.

کلهری گفت: درحالی‌که آمار جابه‌جایی مسافر از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۰فروردین ۹۹ در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۳ هزار مسافر بوده است.

وی ادامه داد : از  ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسافر جابه‌جاشده توسط ناوگان عمومی در سال جاری، هفت هزار و ۴۸۰ مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی از قم به استان‌های دیگر عازم شده‌اند.

کلهری گفت: بیشترین درصد کاهش مسافر جابجا شده با ناوگان عمومی در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته متعلق به‌روزهای دوم و چهارم فروردین‌ماه جاری به میزان ۹۴ درصد و کمترین درصد کاهش مسافر جابجا شده در این ایام نیز به میزان ۶۸ درصد متعلق به روز ۲۶ اسفندماه ۹۸ بوده است.

با تصویب ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور کنترل تردد مسافران به شهرها از هشتم فروردین‌ماه در استان‌های مختلف کشور اجرا شد. بر این اساس طرح محدودیت رفت‌وآمد از ساعت ۲۴ بامداد روز هشتم فروردین‌ماه جاری در تمام ورودی‌های استان قم شروع‌شده و این محدودیت تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه دارد.

در طرح مذکور، از بامداد روز ۸ فروردین‌ماه جاری فقط به خودروهای با پلاک‌ بومی استان قم و یا خودروهایی که بیمه‌نامه و یا شماره‌ ملی رانندگان آن‌ها صادره از استان قم باشد، اجازه ورود داده‌ می‌شود.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaa6na.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما