کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا

خبرگزاری فارس , 12 فروردين 1399 ساعت 10:45

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از اجرای طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.


به گزارش قم نیوز احمد رضا شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرایی کمیته رفع تخلفات شهری ستاد مدیریت بحران شهرداری ویژه ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهر و بهره گیری و مدیریت تمام ظرفیت‌های امانی و پیمانی مجموعه مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه و اجرایی همگام با مصوبات استانی و کشوری در چند بخش فعالیت ویژه خود را آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تاکید بر آماده باش کامل عوامل اجرایی و ستادی در بخش‌های امانی و خصوصی، تصریح کرد: در گام نخست نسبت به تعطیلی کلیه بازارهای روز و محل تجمع دستفروشان و وانت‌های میوه فروش موقت اقدام شد.

شفیعی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های متنوع ضربتی با همکاری عوامل انتظامی نسبت به جمع‌آوری افراد بلامکان متکدی، کارتن خواب و معتادین متجاهر و… اقدام شده است، افزود: در مرحله بعدی کلیه فعالیت‌های فروشندگان دورگرد و غیر مجاز بخصوص توزیع کنندگان اقلام بهداشتی ضد عفونی کننده در سطح معابر اصلی و فرعی که می‌توانست باعث ایجاد مخاطرات و تهدید سلامت جامعه و زمینه سوء استفاده افراد سودجو باشد جلوگیری شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایام پایانی سال و فرارسیدن ایام نوروز ۹۹ و بارندگی‌های مربوطه از هرگونه توقف خودروها یا نصب چادر پیرامون حرم مطهر، بستر رودخانه و حاشیه شهر جلوگیری و با استقرار اکیپ‌های ویژه ثابت و سیار کلیه مبادی ورود و خروجی مسدود و کنترل شد و نظارت‌های عالیه تا آخرین زمان تعیین شده توسط مدیریت بحران استان صورت پذیرفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: اطلاع رسانی مستمر توسط خودروهای بلندگودار در سطح شهر در خصوص ارائه آموزش‌های شهروندی اعم از عدم خروج از منزل و اعلام هشدارها و نکات بهداشتی، حضور فعال و مستمر اکیپ‌های ویژه در آرامستان بهشت معصومه(س) به منظور انتظام بخشی و کنترل اوضاع در ایام بحرانی و جلوگیری از ورود افراد بدلیل آلودگی‌های بهداشتی موجود و تأمین امنیت و آرامش در محوطه سازمان با همکاری ارزنده عوامل انتظامی، تجهیز عوامل اجرایی و ماشین آلات اقلام بهداشتی و ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر خودروها از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام بوده است.

شفیعی همچنین به پلمپ انبارها و گاراژهای ضایعات با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و مسدود کردن بوستان‌های سطح شهر و جلوگیری از ورود و اسکان موقت افراد اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کلیه افراد کارتن خواب و بلامکان و متکدی از بوستان‌ها با رعایت کلیه ضوابط و انتقال سریع به مرکز غربالگری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر، جلوگیری از هرگونه دفن غیر مجاز در دیگر آرامستان‌های شهر از دیگر اقدامات مهم در این ایام بوده است .

وی در پایان اظهار کرد: در مرحله نهایی غربالگری افراد جمع‌آوری شده، اقدامات ویژه در جهت کاهش زمان پذیرش تا تحویل به ادارات مربوطه و غربالگری با رعایت کامل اصول بهداشتی و تعویض کامل البسه این افراد و تحویل لباس نو و نگهداری بهداشتی از جمله برنامه‌های شهرداری در این مرکز بوده است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87187

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87187/اجرای-طرح-های-ضربتی-اداره-کل-رفع-تخلفات-شهری-مقابله-ویروس-کرونا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir