کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اقتصاد و دارایی قم:

کاهش مصرف کاغذ و تردد در شهر از اهداف مدیریت سبز در دارایی استان قم

خبرگزاری ايرنا , 12 فروردين 1399 ساعت 16:45

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: کاهش استفاده از کاغذ و تردد در سطح شهر از دستاوردهای اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان است که هر ۲ از مصادیق حمایت از محیط‌زیست و مدیریت سبز می‌باشد.


به گزارش قم نیوز عادل علیپور با اشاره به این‌که خزانه‌داری الکترونیک یکی از مصادیق مدیریت سبز است، افزود: با اجرای خزانه‌داری الکترونیک در استان، مراجعه رابطان دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها و خزانه معین استان برای وصول مطالبات و پیرو آن، استفاده از کاغذ در آن نزدیک به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اجرای خزانه‌داری الکترونیک باعث افزایش بهره‌وری، شفافیت‌های مالی و صرفه‌جویی در وقت شده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای مدیریت سبز در اداره کل اقتصاد و دارایی، هدف از تشکیل  این شورا را رعایت هر چه بهتر اصول زیست‌محیطی با هدف صرفه‌جویی، بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی گاز، آب و برق عنوان کرد تا علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی به کاهش هزینه‌های جاری دولت نیز منجر شود.

علیپور بیان کرد: تغییر وضعیت پنجره‌های ساختمان اداره از پنجره معمولی به دوجداره، منطقه‌ای کردن سیستم برق و استفاده از لامپ‌های ال ای دی از اقدامات سال‌های قبل در این اداره است و طرح اجرای پسماند سبز با تفکیک زباله‌های خشک و تر و تفکیک کاغذ از زباله‌های خشک که توسط نیروهای خدوم خدمات صورت می‌گیرد از اقدامات جدی و جاری در این اداره کل است.

وی گفت: استفاده از تجهیزات کاهنده فشار آب و شیرآلات اهرمی از تصمیمات و اقدامات شورای مدیریت سبز در سال ۹۸ بوده است.

وی با اشاره به توسعه  و تقویت فضای سبز در این اداره، گفت: کاشت ۱۰۰ اصله درخت مثمر و ۶۰ گل در فضای سبز و باغچه‌های حیاط اداره از دیگر اقدامات این شورا در آستانه بهار ۹۹ بوده، ضمن آن‌که ۱۸۰ گل آپارتمانی نیز برای ایجاد فضای کاری با نشاط‌تر، در اتاق‌های همکاران قرار داده‌شده است.

انتهای پیام /111


کد مطلب: 87196

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87196/کاهش-مصرف-کاغذ-تردد-شهر-اهداف-مدیریت-سبز-دارایی-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir