کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیروی انتظامی قم مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به‌شدت کنترل می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 12 فروردين 1399 ساعت 20:50

استاندار قم با بیان تدابیر اندیشیده شده برای عده قلیلی که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نکرده و قصد رفتن به طبیعت را دارند، گفت: نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهر قم مستقر بوده و این مبادی به‌شدت کنترل خواهد شد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از طریق ویدئو کنفرانس با  رئیس‌جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور، ضمن تبریک سالروز تأسیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این روز را به هم استانی‌های خود که آغازگر انقلاب و نظام اسلامی بودند تبریک عرض می‌کنم.

استاندار قم با بیان مباحث مطرح‌شده در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که سازمان بهداشت جهانی ارائه داده بود، در این جلسه مطرح شد که ملت ایران متفاوت از سایر کشورها که ادعای بالا بودن سطح تکنولوژی و تجهیزات درمانی پیشرفته دارند، توانسته پیک این بیماری را در اکثر استان‌ها کنترل کند.

وی بیان کرد: با مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا و در رأس همه، با فداکاری کادر پزشکی و پشتیبانی که مردم و مسئولان از کادر پزشکی در سطوح مختلف دارند؛ بحمدالله یک هماهنگی در همه سطوح شکل‌گرفته که یادآور سال‌های جنگ است.

سرمست با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای روز طبیعت در قم عنوان کرد: معمولاً در این روز مردم از خانه‌های خود بیرون رفته و به دامن طبیعت می‌روند، اما روز طبیعت در سال جاری متفاوت از سال‌های دیگر بوده و امسال را یک سال متفاوت می‌دانیم.

استاندار قم ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، باید همچنان در خانه بمانیم، بوستان‌ها و پارک‌ها در روز طبیعت تعطیل بوده و هرگونه تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع خواهد بود.

وی با بیان تدابیر اندیشیده شده برای عده قلیلی که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نکرده و قصد رفتن به طبیعت را دارند، گفت: نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهر قم مستقر هستند و به‌شدت این مبادی کنترل خواهد شد.

سرمست ادامه داد: درسطح شهرها و بخش‌های استان نیز بر اساس مصوباتی که در جلسه ستاد بحران امروز عصر خواهیم داشت تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده که به اطلاع عموم خواهیم رساند.

استاندار قم با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد: مقرر شد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آزمایشگاهی که به تست کرونا می‌پردازند به‌محض مثبت اعلام شدن آزمایش فردی، آگاهی‌های لازم را به اطلاع فرد، خانواده و همکارانش برسانند تا این فرد در محیط خانه و کار عامل انتقال بیماری نشود.

وی ادامه داد: برای چنین فردی اگر شرایط قرنطینه خانگی وجود داشته باشد باید در خانه خود بماند، و نباید در جامعه تردد داشته باشد، اما اگر امکان ماندن در خانه را نداشته باشد نقاهتگاه‌های ما این امکان را دارد که از فرد پذیرایی کند.

سرمست افزود:  اگر فردی به هیچ‌کدام از سازوکارها توجه نکرد عوامل انتظامی وظیفه‌دارند از تردد چنین افرادی که آلوده بوده و منشأ بیماری هستند جلوگیری کرده و آنان را به نقاهتگاه‌ها و مراکز درمانی هدایت کنند.

استاندار قم از ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: بعد آن نیز مقرر شد وزارت کشور و وزارت بهداشت پروتکل‌های خود را برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ادارات و اصناف ارائه کنند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87204

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87204/نیروی-انتظامی-قم-مبادی-ورودی-شهر-روز-طبیعت-به-شدت-کنترل-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir