کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۷۵ هزار قمی غربالگری سلامت شدند

خبرگزاری ايرنا , 12 فروردين 1399 ساعت 23:01

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا کنون ۸۷۵ هزار و ۸۲۹ نفر از ساکنان شهر قم به صورت فعال توسط مراقبین سلامت غربالگری شده‌اند.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی روز سه شنبه در گفت و گویی، ضمن تاکید مجدد بر اهتمام مردم برای ثبت نام در سامانه سلامت افزود: با توجه به اهمیت ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir از همشهریان می خواهیم که در این سامانه ثبت نام کرده و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم های بهداشتی باشند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر نیازمند پیگیری و ۱۱ هزار ۱۶۱ نفر نیز نیاز به پیگیری فوری داشتند که در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت با آنها تماس گرفته و پیگیری های لازم انجام می شود.

محبی اظهار داشت: تا این لحظه بیش از۹۰ درصد از پیگیری های فوری موردنیاز که توسط سامانه خودارزیابی گزارش شده، توسط مراقبین سلامت انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۸۷۵ هزار و ۸۲۹ نفر  از ساکنین شهر قم نیز به صورت فعال توسط مراقبین سلامت غربالگری و در سامانه سیب ثبت شده اند. به عبارت دیگر می توان گفت ۶۵/۷٢ درصد از جمعیت استان و ۵۶/۵۸ درصد از خانوارها تا این لحظه مورد غربالگری کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87208

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87208/۸۷۵-هزار-قمی-غربالگری-سلامت-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir