پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 87240
منبع : خبرگزاری تسنیم

افتتاح مرکز بزرگی با قابلیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در قم/هیچ مشکلی در زمینه دارو نداریم

قم نيوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از اختصاص ۸ مجموعه برای تأمین پارچه و ملزومات تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: سوله بزرگی با قابلیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک تا هفته آینده افتتاح خواهد شد.
افتتاح مرکز بزرگی با قابلیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در قم/هیچ مشکلی در زمینه دارو نداریم
افتتاح مرکز بزرگی با قابلیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در قم/هیچ مشکلی در زمینه دارو نداریم
به گزارش قم نیوز محمد حضوری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، به بیان اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با بیماری کرونا پرداخت و اظهار داشت: اوضاع تحت کنترل بوده و شرایط بهتری از بیماری را شاهد هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با مقایسه‌ای از اوضاع بیمارستان‌ها در زمان ابتدای شیوع بیماری کرونا و حال حاضر گفت: با شیوع این بیماری، بیمارستان‌ها را تجهیز می‌کردیم، اما در حال حاضرمدیریت بحران و بهینه را انجام می‌دهیم.

وی وضعیت کشور پیرامون داروهای مرتبط با بیماری کرونا را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد:  در زمینه داروها مرتبط با کرونا کاملاً وابسته بودیم و محدودیت‌هایی در عرضه دارو داشتیم.

حضوری با بیان دلایل این محدودیت‌ها عنوان کرد: به دلیل قرنطینه شدن هند، دسترسی به دو هواپیمای خریداری‌شده دارو از هند سخت شد، درنتیجه تصمیم گرفته شد که دارو در داخل تولید شود والان تمام داروهای خط اول، تولید داخل هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم اجرای طرح قرنطینه هوشمند را مستلزم داشتن کیت تشخیص بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: بر اساس این طرح، افراد مبتلا را به‌صورت هوشمند شناسایی کرده و آن‌ها را در صورت نیاز هوشمندانه قرنطینه می‌کنیم.

وی بیان کرد: ممکن است با انجام این طرح، طی روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر شود، گزارش بیشتر آمار به معنی منفی نبوده بلکه خط تشخیصی ما را بیشتر می‌کند.

حضوری با اشاره به وضعیت استان ازنظر تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک اظهار داشت: تا قبل از شیوع این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر کیفیت داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی تأمین این کالاها بوده است اما بعد از شیوع این بیماری ، بخشی از کار را دانشگاه بر عهده گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از اختصاص 8 مجموعه برای تأمین پارچه و ملزومات تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: سوله بزرگی با قابلیت تولید 200 هزار ماسک تا هفته آینده افتتاح خواهد شد، فکر می‌کنم در آینده نزدیک خودمان به‌عنوان تأمین‌کننده این اقلام باشیم.

وی با بیان وضعیت استان ازنظر تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و ژل ابراز کرد: ازنظر عرضه ژل در استان مشکلی وجود نداشت اما در زمینه تأمین محلول‌های ضدعفونی‌کننده با مشکل مواجه بودیم.

حضوری افزود: محلول‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های زیادی در سطح داروخانه‌ها پخش کردیم به‌گونه‌ای که 700 کارتن اضافه آمده بود که تصمیم گرفتیم این محلول‌ها را به سایر استان‌ها بفرستیم، درنهایت این محلول‌ها را در اختیار فروشگاه‌های بزرگ قراردادیم که در آنجا توزیع شوند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcawuna.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما