شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 87269
منبع : خبرگزاری ايرنا

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

قم نيوز : شناسایی ۱۱ هزار نیازمند پیگیری فوری کرونا، غربالگری ۷۸۲۵ مادر باردار و تمدید تعطیلی مراکز آموزشی تا ۲۰ فروردین، آرزوی سلامتی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای رییس مجلس شورای اسلامی و پیام قدردانی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از مدافعان سلامت ؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز جمعه ۱۵ فروردین‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم
به گزارش قم نیوز مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ۲۰ محور درپاسخگویی به شبهات، سئوالات و کج‌اندیشی‌ها درباره کرونا احصا شده است که حوزه باید به این شبهه‌ها پاسخ بگوید.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست علمی فقه معاصر افزود: ستاد حوزوی حوادث و بحران با همراهی طلاب و نیروهای جهادی حوزه در سطح کشور شکل گرفت و طلاب وارد فضای اجتماعی و همدلی و گره گشایی از مشکلات شده‌اند.

ماندن در خانه برای ریشه‌کنی کرونا

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از مردم خواست تا با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر مقدمات ریشه‌کن‌شدن ویروس کرونا را فراهم کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به پویش در خانه بمانیم، به ایرنا گفت: مردم به سخنان و توصیه های پزشکان عمل کنند و در خانه بمانند و به هر میزان سفارش پزشکان را بیشتر رعایت کنیم، جامعه ما زودتر از این بیماری نجات پیدا می کند، ولی اگر عده‌ای با بی‌تفاوتی از کنار این مساله عبور کنند و آن را جدی نگیرند، ممکن است زمان این بیماری طولانی شود.

کرونا شاید جنگ بیولوژیک یا اجنه باشد

امام‌جمعه شهرک پردیسان قم گفت: کووید ۱۹ ممکن است از طرف جن، خفاش و یا جنگ بیولوژیک ایجاد شده باشد و امروز به یک بلای عالم‌گیر تبدیل‌شده و دراین شرایط توسل به امام عصر(عج) بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی به دلیل لغو کلیه اجتماعات درسراسر کشور به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چندهفته‌ای نمازهای جمعه؛ این هفته به‌صورت زنده و تصویری در ساعت مرسوم برگزاری نماز جمعه در یک سخنرانی مجازی در صفحه شخصی خود افزود: در رابطه با شیوع و ایجاد کووید ۱۹ دخالت اجنه امر عجیبی نیست و فریضه‌هایی نیز در این رابطه مطرح‌ شده‌است.

تمدید تعطیلی مراکز آموزشی تا ۲۰ فروردین

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید تعطیلی تمام مرکزهای آموزشی استان قم تا بیستم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

در این اطلاعیه آمده‌است: مهدهای کودک، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزوی قم تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل هستند.  

غربالگری ۷۸۲۵ مادر باردار

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم؛ با بیان این‌که از هفت هزار و ۹۰۰ مادر باردار در قم، هفت هزار و ۷۸۲ تن غربال شدند، گفت: از این تعداد ۲۱۵ نفر نشانه‌های مشکوک داشتند و از این مادران ۷۰ تن به پزشک ارجاع شدند و ۱۱ تن نیاز به بستری داشتند.

محمدرضا قدیر روز جمعه درگفت وگویی، با بیان این‌که قم از نظر غربالگری سلامت در منطقه سبز قرار دارد، افزود: ۷۴ درصد مردم قم تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

شناسایی ۱۱ هزار نیازمند پیگیری فوری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، از شناسایی و رسیدگی فوری به ۱۱ هزار و ۷۳۶ بیمار مشکوک به ویروس کووید ۱۹ در این استان خبر داد.

سیامک محبی روز جمعه در گفت‌وگویی افزود: تا به این لحظه ۴۸۵ هزار و ۱۸۸ تن از مردم استان قم در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

کادر درمانی در سنگر جهاد علیه کرونا غرور آفریدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با صدور پیامی ضمن تجلیل از تلاش مخلصانه کادر درمانی در سنگر جهاد و مبارزه با ویروس کرونا، تاکید کرد که کادر درمانی در کمال صداقت و خلوص در جهاد علیه کرونا غرور آفریدند.

محمدرضا قدیر در این پیام آورده‌است: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از اهداف بنیادین و آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و سعادتی است که اجر الهی و دعای خیر مردم را برای خادمان متعهد به آن، به همراه دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) برای لاریجانی آرزوی سلامت کرد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پی ابتلای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا، با صدور پیامی برای وی آرزوی شفای عاجل کرد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در پیام خود خطاب به علی لاریجانی آورده‌است: خبر ابتلای رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم شهر مقدس قم، برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر علی لاریجانی به بیماری شیوع یافته، موجب نگرانی و تالم خاطر شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcb95bw.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما