شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 87275
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس پلیس‌راه قم:

تصادف‌های نوروزی امسال در جاده‌های قم ۷۳ درصد کاهش یافت

قم نيوز : رییس پلیس‌راه استان قم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمترشدن تردد، تصادف‌های محورهای برون‌شهری قم از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۷۳ درصد کاهش‌یافته است.
تصادف‌های نوروزی امسال در جاده‌های قم ۷۳ درصد کاهش یافت
تصادف‌های نوروزی امسال در جاده‌های قم ۷۳ درصد کاهش یافت
به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی افزود: در این مدت تصادف‌های منجربه فوت ۸۸ درصد کاهش داشته و شاهد کاهش ۶۵ درصدی مجروحین تصادف‌ها هستیم.

وی با اشاره به این‌که در ایام نوروز امسال یک نفر در محورهای مواصلاتی قم جان خود را براثر تصادف ازدست‌داده است گفت: علت این حادثه، واژگونی یک دستگاه کامیون در محور قم – سلفچگان بود که در آن راننده کامیون فوت کرد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادف‌های قم در ایام نوروز امسال در محور قم – سلفچگان بوده است و واژگونی خودرو مهم‌ترین علت تصادف‌ها می باشد.

پناهی در خصوص تردد در محورهای برون‌شهری در نوروز امسال نیز گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد کاهش داشته است که سهم سواری سبک، کاهش ۶۹ درصدی و سهم وسایل نقلیه سنگین، کاهش ۴۵ درصدی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۹۰۹ هزار دستگاه خودرو به شهر قم ورود کرده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد کاهش داشته است که سهم سواری سبک، ۷۰ درصد کاهش و سهم وسایل نقلیه سنگین، ۲۵ درصد کاهش بوده است.

وی بابیان این‌که هم‌اکنون وضعیت ترافیک در سطح محورهای برون‌شهری قم، عادی است از مردم به خاطر رعایت کردن توصیه‌های پزشکی و عدم تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان قدردانی کرد و از همه خواست تا عادی شدن شرایط از تردد در سطح محورها خودداری کنند.

پناهی افزود: در روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال(روز طبیعت) نیز شاهد کاهش ۹۰ درصدی تردد در سطح محورهای برون‌شهری قم بودیم.

فوت ۱۵۶ نفر در تصادف‌های سال گذشته قم

رییس پلیس‌راه استان قم در ادامه گفت: در تصادف‌های سال گذشته محورهای برون‌شهری قم، ۱۵۶ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند که نسبت به سال ۹۷، شاهد کاهش ۲۰ درصدی در این زمینه هستیم.

پناهی بیشترین علت تصادف‌های سال گذشته در محورهای مواصلاتی قم را واژگونی خودرو براثر عدم توجه به جلو از سوی راننده، خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد و گفت: بیشترین فوتی‌ها در آزادراه قم – تهران، محور قم – سلفچگان و آزادراه قم – کاشان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: ۳۹ درصد از تصادف‌های سال گذشته در آزادراه‌ها، ۲۵ درصد در بزرگراه‌ها، ۱۵ درصد در راه‌های اصلی و ۲۱ درصد در راه‌های فرعی و روستایی بوده است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciwrav.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما