شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 87277
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش کونگ‌فوکاران قم با 140 مدال / 1200 بیمه شده در کونگ‌فو قم

قم نيوز : هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم با 1200 ورزشکار بیمه شده در سال 1398 موفق به کسب 140 مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات گوناگون شد.
درخشش کونگ‌فوکاران قم با 140 مدال / 1200 بیمه شده در کونگ‌فو قم
درخشش کونگ‌فوکاران قم با 140 مدال / 1200 بیمه شده در کونگ‌فو قم
به گزارش قم نیوز نکته جالب و قابل توجه راجع به ورزش قم این است که قمی‌ها شدیدا به ورزش‌های رزمی علاقه دارند، از سنین پایه تا رده سنی بزرگسالان این علاقه در بین دوست‌داران ورزش در قم وجود دارد و به همین دلیل است که قم در رشته‌های رزمی یکی از استان‌های موفق ورزش ایران محسوب می‌شود.

در واقع بین ورزش‌های انفرادی فعال در استان قم، رشته‌های رزمی جایگاه ویژه‌ای دارند و پیشرفت متوالی و تبلیغات مستمر این رشته‌ها شهروندان قمی را مجاب کرده که فرزندان خود را از سنین پایه به سمت و سوی فعالیت در این رشته‌ها ببرند، رشته‌هایی که گاهی اوقات از نظر جمعیت ورزشکار سازمان یافته با ورزش پرمخاطبی همچون فوتبال رقابت می‌کنند.

بر همین اساس نوجوانان و جوانان زیادی جذب رشته‌های رزمی شده و در باشگاه‌های متعدد رزمی به ورزش می‌پردازند، حال اینکه رشته‌های رزمی هر کدام یک هیأت اختصاصی دارند و از جمله آنها می‌توان به هیأت انجمن‌های ورزشی‌های رزمی، هیأت تکواندو، هیأت کاراته، هیأت جودو، هیأت ووشو و هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی اشاره کرد.

 

تحولات کونگ‌فو قم از سال 96

هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی از جمله هیات‌های موفق رزمی است که در دهه 1380 از قهرمانان متعددی برخوردار بود و حتی عنوان جهانی برای ورزش قم کسب کرد، اما در دهه 90 به دلیل برخی تغییر و تحولات در راس مدیریت خود با برخی چالش‌ها و همچنین توقف ناگهانی در مسیر پیشرفت مواجه شد.

حسن عباسی که در دهه 1380 مدیریت موفقی در هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم داشت، بعد از چند سال دوری آذر ماه سال 1396 به ریاست این هیأت ورزشی بازگشت تا هیأت بار دیگر سر و سامان گرفته و با مشارکت کومیته‌ها و بخش‌های مختلف در مسیر تحول کونگ‌فو قم و انجمن‌های متعدد زیرمجموعه آن گام بردارد.

 

فعالیت بیش از 20 سبک در کونگ‌فو

رشته‌های فعال حال حاضر کونگ‌فو کشور طبق آمار فدراسیون 4 انجمن به نام‌های توآ، نیوکونگ‌فو، کونگ‌فو توتایما و کونگ‌فو آزاد، 13 کمیته شامل پرثوآ، فول‌ کونگ‌فو، رزمی توآدو، جنگاوران، پرشین کونگ‌فو، رزم گیلما، آنزان رزم، دو چوب، تک رزم، کونگ‌فو کمپو، گراتسان، هنرهای رزمی پارسیان و کونگ‌فو توآ سنتی و 4 گروه نظیر ماتوآ، اسپدا کونگ‌فو، گنگ توان و هو کونگ‌فو است که در استان قم برخی از آنها فعال هستند.

 

سال 1398 در حالی سپری شد که کونگ‌فوکاران قم در کونگ‌فو گراتسان، انجمن توآ، نیوکونگ‌فو، کمپو، تک‌ رزم و توآ سنتی در هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم فعالیت کردند و در رتبه‌بندی سبک‌ها در این سال، کونگ‌فو گراتسان رتبه نخست را کسب کرد، نیوکونگ‌فو در دوم ایستاد و توآ رده سوم را به خود اختصاص داد.

 

1200 ورزشکار بیمه شده در هیأت قم

در سال 1398 آمار تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم طبق اعلام هیأت پزشکی ورزشی، 1200 نفر بود و ورزشکارانی که در ترکیب تیم‌های منتخب و به نمایندگی از سبک‌های مختلف رزمی قم به رقابت‌های کشوری اعزام شدند در مجموع 140 مدال به ارمغان آوردند.

 

60 طلا، 30 نقره و 50 برنز کونگ‌فوکاران از میادین 98

در سالی که مجمع انتخابات فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی رای به ریاست چهار ساله رضا حیدری در این فدراسیون داد، تعداد مدال‌های طلای ورزشکاران هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم از مسابقات کشوری سال گذشته بیشتر از نقره و برنز بود، به طوری که کونگ‌فوکاران قم 60 نشان طلا، 30 نقره و 50 برنز کسب کردند.

 

2 قهرمانی تیمی کونگ‌فوکاران قم

گراتسان به عنوان سبک برتر هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان قم در سال 98 به تنهایی قم را صاحب دو عنوان قهرمانی کشور کرد، سبکی که مربیان با دانش و ورزشکاران با استعدادی دارد و نتیجه رقابت آنها با حریفان سایر استان‌ها، دو مقام قهرمانی ایران بود که شهریور در قم و دی‌ماه در سمنان رقم خورد.

در حالی که هیات‌های ورزشی پیش از آغاز هر سال تقویم ورزشی سال جدید خود را به اداره کل ورزش و جوانان ارائه می‌کنند برگزاری مسابقات استانی یکی از اولویت‌های مهم فعالیت هر هیأت به شمار می‌رود، موضوع مهمی که هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم نیز به آن توجه داشت که دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و آبان کمیته گراتسان روی سکوی قهرمانی آنها جای گرفت و آخرین رقابت استانی در دهه مبارک فجر بود.

 

میزبانی کونگ‌فو قم از 2 رویداد قهرمانی کشور

میزبانی از مسابقات کشوری در ارزیابی اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها برای رتبه‌بندی هیات‌های برتر هر سال اهمیت و اعتبار ویژه‌ای دارد، بر همین اساس هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم میزبانی مسابقات کشوری نیوکونگ‌فو و گراتسان را در سال 98 انجام داد که کاپ اخلاق در سبک نیو‌کونگ‌فو و قهرمانی در گراتسان را به دست آورد.

 

دعوت کو‌نگ‌فوکار قم به اردوی تیم ملی

در کنار دوره داوری درجه سه فدراسیون کونگ‌فو که در موضوع آموزش توسط هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم برگزار شد، کارگاه دانش‌افزایی این رشته با حضور مربیان هر دو بخش آقایان و بانوان و همچنین دوره شال‌بند مشکی دان یک تا چهار نیوکونگ‌فو به میزبانی هیأت قم تشکیل شد.

همچنین تشکیل و اعزام تیم استعدادیابی رده سنی نوجوانان به دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور دیگر اتفاقی بود که این هیأت در عملکرد خود داشت و نتیجه آن دعوت دو کونگ‌فوکار قمی به اردوی تیم استعدادیابی فدراسیون بود.

 

40 باشگاه، 30 داور و 20 مربی کونگ‌فو در قم

در شرایطی که 30 داور و بیش از 20 مربی در حدود 40 باشگاه کونگ‌فو سطح استان قم فعالیت دارند، همچنین برگزاری مسابقات قرآنی بین کونگ‌فوکاران به میزبانی کمیته گراتسان و آزمون شال‌بند مشکی دان یک تا چهار کشوری در ماه‌های تیر و اسفند دیگر فعالیت‌های هیأت در سال قبل محسوب می‌شود.

 

2 مدال قمی‌ها از کونگ‌فو قهرمانی ایران

کونگ‌فوکاران استان قم در رقابت‌های برگزار شده سال 1398 از نظر کسب مدال نیز نیز موفق عمل کردند، به طوری که تیم رده سنی جوانان هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم در مسابقات فدراسیونی به یک مدال طلا دست یافتند و تیم بزرگسالان هیأت قم در مسابقات فدراسیونی یک مدال برنز کسب کرد.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdca0una.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما