شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 87297
منبع : خبرگزاری مهر

تمسک بیماران کرونایی قم به پرچم متبرک حرم حضرت عباس(ع)

قم نيوز : خادمان آستان قدس رضوی با انتقال پرچم متبرک حرم حضرت عباس(ع) به بیمارستان‌های قم ضمن توزیع غذای تبرکی، برای بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی آرزوی شفا و سلامتی کردند.
تمسک بیماران کرونایی قم به پرچم متبرک حرم حضرت عباس(ع)
تمسک بیماران کرونایی قم به پرچم متبرک حرم حضرت عباس(ع)
به گزارش قم نیوز وارد حیاط بیمارستان کامکار - عرب نیا قم می‌شویم، بیمارستانی قدیمی که ساخت آن به سال ۱۳۴۳ باز می‌گردد و به نظر می‌رسد بنای آن دیگر کیفیت و استاندارد لازم برای ارائه خدمات درمانی را ندارد و هر چه زودتر باید تخریب و ساختمانی جدید ساخته شود.

نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس در این بیمارستان برای نخستین بار در کشور مثبت اعلام و در پی آن موجب شد تا بیمارستان کامکار، اولین مرکز قرنطینه و درمان بیماران کرونایی در کشور و قم نام بگیرد.

بیش از چهل روز است که بیمارستان کامکار میزبان بیماران کرونایی بوده و روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشته که در تاریخ آن بی سابقه بوده است؛ این روزها اما شاهد کاهش پیک این بیماری در قم هستیم و به قول مدیر اجرایی این بیمارستان حتی در بخش‌های مراقبت ویژه هم تخت خالی داریم هر چند که این موضوع نباید ما را نسبت به رعایت موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا غافل کند.

قرار است خادمان آستان قدس رضوی تبرکی بیاورند برای کادر درمان و بیماران، آنان طرحی را برای حمایت از مدافعان سلامت در کشور دنبال می‌کنند و در تمام استان‌های درگیر کرونا، غذای تبرکی آستان قدس رضوی به همراه بسته‌هایی به آنان اهدا می‌کنند.

عطر رضوی فضای بخش اورژانس بیمارستان را در بر گرفت

ده نفر از خادمان آستان قدس رضوی و خادمان مسجد مقدس جمکران با لباس‌های خادمی در بیمارستان حضور دارند؛ اولین قسمت عیادت بخش اورژانس است، همین که وارد می‌شویم سلام خاصه امام رضا علیه السلام توسط یکی از خادمان زمزمه می‌شود، پرستاران و پزشک اورژانس به استقبال خادمان می آیند، حال و هوای خاصی با عطر رضوی فضای بخش اورژانس را در بر می‌گیرد.

دو بیمار هم در بخش اورژانس بستری هستند و تا متوجه حضور خادمان می‌شوند تلاش می‌کنند از روی تخت بلند شوند و ادای احترام کنند.

بغض برخی از پرستاران در همان لحظات اول شکسته و دلشان راهی مشهدالرضا (ع) می‌شود

بغض برخی از پرستاران در همان لحظات اول شکسته و دلشان راهی مشهدالرضا (ع) می‌شود، تبرکی‌ها را که بین پرستاران توزیع می‌کنند، آن را می‌بوسند و به روی چشم می‌گذارند.

حج الاسلام محمدباقر تکیه‌ای، نماینده آستان قدس رضوی در قم دقایقی صحبت می‌کند و زحمات و ایثارگری کادر درمانی بیمارستان کامکار را یادآور می‌شود و از آنان قدردانی می‌کند.

یکی از پرستاران پس از پایان صحبت‌های حاج آقای تکیه‌ای، به او می‌گوید این بچه‌ها روزهای سختی را داشته‌اند و بسیار خسته شده‌اند و دلشان می‌خواهد بعد از شکست این ویروس به همراه خانواده‌هایشان که تعدادشان هم زیاد نیست راهی زیارت علی بن موسی الرضا (ع) شوند و از او می‌خواهد تا به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در قم این درخواست را پیگیری کند و ایشان هم قول پیگیری این پیشنهاد خوب را می‌دهد.

بعد از بخش اورژانس به بخش‌های بستری می‌رویم، در بخش زنان کمتر از ۱۵ نفر بستری هستند، یکی از خانم‌های جهادی که برای خدمت به بیماران در این بخش حضور دارد برخی از بیماران را که در حال استراحت هستند را بیدار می‌کند، دم گوش یکی از آنها به زبان ترکی می‌گفت «فرشته جان بیدار شو، از طرف حرم امام رضا علیه السلام آمده‌اند».

روی تخت‌شان شاخه‌های گلی چشم نواز دیده می‌شود و گویی که کار همان خانم‌های جهادی است، مداح باز هم از امام رضا علیه السلام می‌خواند، خانم‌های بیمار که اغلب سن و سال بالایی دارند چشمانشان بارانی می‌شود.

خادمان می‌گویند که نهار امروز را مهمان سفره امام رئوف هستید و این غذا همان کیفیت غذای آستان قدس رضوی را دارد

خادمان به آنها می‌گویند که نهار امروز را مهمان سفره امام رئوف هستید و این غذا همان کیفیت غذای آستان قدس رضوی را دارد و از خدا بخواهید که ان شالله همه بیماران سلامتی شان را به دست آوردند و بار دیگر به پابوس امام رضا علیه السلام بروند.

به بخش بستری عفونی مردان هم می‌رویم، چند جوانی بستری هستند و برخی‌ها هم سن بالایی داشتند، یکی از بیماران هم روی تختش در حال جمع کردن وسائلش بود که ترخیص شود.

مداح جوان باز هم برایشان از ضامن آهو می‌خواند، بیماری که به سختی توان صحبت داشت و با کمک اکسیژن نفس می‌کشید از خادمان می‌خواست برایشان دعا کند و سلامشان را به امام رضا علیه السلام برسانند.

توزیع بیش از ۴ هزار بسته تبرکی در بیمارستان‌های قم

خوشبختانه تعداد بیماران کاهش یافته و دیگر از آن شرایط و التهاب روزهای ابتدایی که حتی تخت برای بیماران وجود نداشت و بیمارستان‌های دیگر مجبور به پذیرش می‌شدند خبری نبود.

بسته‌های نبات، نمک، گلاب و غذای تبرکی آستان قدس رضوی به هر یک از کادر درمانی و بیماران اهدا و در کل استان قم بیش از ۴ هزار بسته تبرکی در بین همه بیمارستان توزیع شد.

خادمان، تقریباً به همه بخش‌های بیمارستان سر زدند و حال و هوای رضوی را با خود به ارمغان آوردند.

قبل از خادمان آستان قدس رضوی به مناسبت اعیاد شعبانیه، پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را آوردند و بیماران بستری شده و کادر درمانی با تبرک جستن بر پرچم متبرک حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای خود و همه بیماران آرزوی شفا و سلامتی کردند.

امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه به عنوان اصلی ترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری و شکست آن باشیم تا باز دیگر زندگی عادی در شهر و کشورمان جریان داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccmiq4.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما