کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بودجه ۱۴ میلیارد تومانی ستاد استهلال قم صحت دارد؟

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 17 فروردين 1399 ساعت 11:41

مسئول ستاد استهلال قم به انتشار مطلبی در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بودجه ۱۴ میلیارد تومانی این ستاد واکنش نشان داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی سهرابی،مسئول ستاد استهلال قم و عضو کارگروه علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به انتشار مطلبی در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بودجه ۱۴ میلیارد تومانی این ستاد، گفت: این ادعا‌ها که پیشتر نیز عنوان شده بود کذب محض است و بودجه این ستاد ۲۰۰ میلیون تومان است.

او  با بیان اینکه کل بودجه ستاد‌های استهلال کشور در سال ۹۸ بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان بوده است افزود: این بودجه برای امسال نیز تفاوت چندانی نداشته است.

سهرابی با بیان اینکه ستاد‌های استهلال در استان‌های مختلف کشور سالانه ۱۲ تا ۱۳ بار اقدام به رصد هلال ماه در شب ۲۹ هر ماه قمری می‌نمایند، ادامه داد: ۱۵۰ گروه آموزش دیده استهلال در کشور ساماندهی شده است که از این تعداد، سه گروه نیز در قم فعال است.

مسئول ستاد استهلال قم گفت: هدف رویت هلال اول ماه قمری است به همین دلیل هر ماه استهلال انجام می‌شود و خروجی این استهلال‌ها ابتدای هر ماه را تعیین می‌کند.

سهرابی اظهار کرد: گروه‌های استهلال قم، ازجمله گروه‌های امتحان پس داده و آموزش دیده در کشور هستند.

او با بیان اینکه ستاد استهلال قم هیچگونه کانال رسمی در فضای مجازی ندارد، افزود: برخی اعضای فعال در این ستاد فعالیت‌هایی در فضای مجازی انجام داده و صفحه‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی دارند که محتوای مطالب منتشر شده در این صفحات مرتبط با این ستاد نیست.

مسئول ستاد استهلال قم ادامه داد: بودجه تخصیص داده شده برای ستاد‌های استهلال در کشور به منظور تامین پشتیبانی مورد نیاز برای این فعالیت در طول سال است و هیچ یک از اعضای این ستاد برای استهلال، حقوق دریافت نمی‌کنند.

در روز‌های اخیر با انتشار تصویر لیستی از وقوع پدیده قمر در عقرب در سال ۹۹، این ادعا مطرح شده است که «کانال ستاد استهلال استان قم، جدول اوقات قمر در عقرب در سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد و بودجه حداقلی ستاد سالانه ۱۴ میلیارد تومان است»

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87308

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87308/بودجه-۱۴-میلیارد-تومانی-ستاد-استهلال-قم-صحت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir