دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 87349
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق تصمیم‌های گرفته‌شده به‌زودی طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار از طریق بازرسی و آموزش در قم اجرا می‌شود.
طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار در قم اجرا می‌شود
طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز سیامک محبی در چهاردهمین جلسه اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری اظهار داشت: در قم 1 میلیون و 57 هزار و 566 نفر تاکنون در سامانه سیب ثبت‌نام کردند که نشان‌دهنده مشارکت 80 درصدی از جمعیت قم در غربالگری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد مسافرین نوروزی غربال‌شده هفت هزار و 900 نفر هستند، افزود: بیش از 100 هزار نفر از اتباع خارجی در قم غربال‌شده‌اند که بخشی از اطلاعات این افراد ناقص است اما به‌طورکلی 73 دهم درصد از این افراد غربال‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دارویی و درمان برای افراد مبتلا به بیماری کرونا کاملاً رایگان است و 454 نفر از غربال‌شدگان داروی رایگان دریافت کردند.

محبی در مورد وضعیت مادران باردار در قم خاطرنشان کرد: مادران باردار آسیب‌پذیر در قم 7 هزار و 990 نفر تحت پوشش بهداشت بوده که همگی غربال‌شده‌اند، از این تعداد 223 نفر نیازمند مراقبت و 74 نفر به پزشک مراجعه داشتند و دراین‌بین 12 نفر در بیمارستان بستری‌شده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای داوطلب، جهادی و مردمی عنوان کرد: قم دارای ظرفیت خوبی از نظر تیم‌های داوطلب بسیج است و اطلاعات کامل 21 تیم در جهت خدمت‌رسانی ثبت‌شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اطلاعات کاملی از تعداد متوفیان بر اثر کرونا داریم و این آمار شفاف است و حتی تعداد متوفیان در منزل نیز احصا می‌شود.

وی در مورد بهداشت کارگران یادآور شد: برخی از مشاغل نیروهای انسانی خود را تعطیل کردند ولی در سال جهش تولید، وظیفه ما مراقبت از نیروهای شاغل و فعال در واحدهای صنعتی امری ضروری است.

محبی یادآور شد: دراین‌باره جلسه‌ای با محوریت بهداشت تشکیل شد و طبق تصمیمات گرفته‌شده به‌زودی طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار از طریق بازرسی و آموزش در قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaoena.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما