دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 87355
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز فعالیت‌‌های ورزشی در قم از اردیبهشت ماه

قم نيوز : هیأت پزشکی ورزشی استان قم با تاکید تداوم رعایت نکات بهداشتی از احتمال آغاز فعالیت‌های ورزشی در قم از اردیبهشت ماه خبر داد.
آغاز فعالیت‌‌های ورزشی در قم از اردیبهشت ماه
آغاز فعالیت‌‌های ورزشی در قم از اردیبهشت ماه
به گزارش قم نیوز به دنبال شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه اداره کل ورزش و جوانان استان قم با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، دستور تعطیلی فعالیت‌ها در تمامی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی این استان را تا اطلاع ثانوی صادر کرد.

بر همین اساس اجرای هرگونه برنامه در تمامی فضاها اعم از استخرها، زمین‌های چمن، سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر قم و بخش‌های تابعه ممنوع شد و تمامی تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی در همه هیات‌ها و رشته‌ها نسبت به تعطیلی تمرینات، برنامه‌های آماده‌سازی، اردوها و مسابقات خود اقدام کردند.

 توقف تمرینات و مسابقات تیم‌های حرفه‌ای ورزش قم

این اتفاق حتی منجر به لغو مسابقات لیگ‌های حرفه‌ای در تمام رشته‌ها شد و تیم‌های ورزشی قم نظیر شیمیدر در لیگ برتر بسکتبال و تیم‌های هیأت هندبال قم و افق که مجوز صعود به مرحله پلی‌آف و نهایی مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را کسب کرده بودند، ناگزیر به تعطیلی تمرینات خود شدند.

نگرانی ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک

مسابقات استانی و اعزام‌ها در رشته‌های انفرادی نیز لغو و به زمان دیگری موکول شد و نگرانی ورزشکارانی نظیر کاراته‌کاها، کشتی‌گیران و دوومیدانی‌کاران قم که اضطراب از دست دادن شانس کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال 99 یعنی بازی‌های المپیک توکیو را داشتند بیشتر شد تا اینکه شدت شیوع کرونا المپیک را هم یک سال به تعویق انداخت.

بعد از اینکه توسط رئیس جمهور اعلام شد که کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها می‌توانند فعالیت خود را با مراعات پروتکل‌های بهداشت و درمان آغاز کنند، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قم نیز از بررسی احتمال آغاز فعالیت‌های ورزشی در قم از اردیبهشت ماه خبر داد.

گلفشان: در مرحله اول تمرینات رشته‌های انفرادی آغاز می‌شود

دکتر محمد گلفشان راجع به موضوع از سرگرفتن فعالیت‌های ورزشی در قم اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان قم در خصوص بیماری کرونا، جلسه‌ای با حضور استاندار قم خواهیم داشت و در صورتی که شرایط فراهم باشد احتمال آن وجود دارد که تمرینات ورزشی به زودی آغاز شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قم افزود: در صورتی که در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود در مرحله اول تمرینات رشته‌های انفرادی و دارای اولویت نظیر ورزشکاران حرفه‌ای که مسابقاتی در پیش دارند آغاز می‌شود ولی فعلا در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران نمی‌توان نظر نهایی داد.

ضد عفونی اماکن ورزشی و ساختمان اداره ورزش و جوانان

وی افزود: در این محدوده زمانی که دیگر هیات‌های ورزشی قم عملا تعطیل هستند، با توجه به دغدغه و وظیفه‌ای که داشتیم کارهای مرتبط با اطلاع‌رسانی و پیشگیری از شیوع کرونا در ورزش را انجام دادیم، جلسه‌ای در خدمت مدیر کل ورزش و جوانان بودیم که تمهیداتی اتخاذ شد و اجرا کردیم، از جمله اماکن ورزشی و ساختمان اداره کل ورزش و جوانان ضد عفونی شد و توصیه‌های آموزشی و پیام‌های مرتبط با چگونگی جلوگیری از شیوع کرونا را در اختیار هیات‌ها و جامعه ورزش قرار دادیم.

همیاری ورزشکاران در مقابله با کرونا بسیار مهم است

گلفشان با تاکید بر اینکه با همکاری یکایک شهروندان می‌توانیم بر کرونا فائق شویم، تاکید کرد: در این موضوع همیاری ورزشکاران بسیار مهم است، با توجه به نفودی و اعتباری که ورزشکاران ما بین مردم دارند و مردم هم به آنها علاقمند هستند، آنها هم خیلی باید مشارکت کنند تا در اجرای تمهیدات لازم، در خانه ماندن مردم و رعایت مسائل بهداشتی موفق عمل کنیم.

وی افزود: در هلال‌احمر و هیأت پزشکی ورزشی استان قم آماده هستیم که برنامه‌های پیش‌بینی شده در زمینه مقابله با کرونا را اجرا کنیم به شرط اینکه شهروندان هم رعایت کنند.

شاید تعطیلی برای جلوگیری از کرونا باز هم ادامه داشته باشد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: پیش از تعطیلات روندی نزولی در شیوع کرونا داشتیم اگر ادامه پیدا می‌کرد شاید الان خیلی خیالمان راحت‌تر بود، ولی افزایش آماری که در تعطیلات ایجاد شد یعنی مجموعه مدیریت کشور و استان را نگران کرد، شاید تعطیلی برای جلوگیری از کرونا باز هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdchmxn6.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما