دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 87367
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری پویش 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) در آستانه نیمه شعبان

قم نيوز : دبیر پویش سراسری 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) از برگزاری این پوشش سراسری خبر داد و گفت: توسل و التجا به امام زمان(عج) کلید عبور از سختی‌ها و مشکلات است.
برگزاری پویش 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) در آستانه نیمه شعبان
برگزاری پویش 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) در آستانه نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز فخرالدین یوسف پور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و به تبع آن اختلال در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کل کشور، بسیاری از برنامه‌ها و آیین‌های ملی همچون عید نوروز و نیز مناسبت‌های مذهبی عملاً برگزار نشد و یا در شیوه برگزاری آن‌ها تغییرات جدی به وجود آمد.

وی افزود: در این میان، یکی از خلأهایی که مشاهده می‌شد، ناظر به مباحث مذهبی و فرهنگی بود، چه آن که در راستای مقابله با شیوع این ویروس نحس و ریشه کنی آن شاهد تعطیلی اماکن مذهبی و مقدس و به ویژه حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) بودیم، کما این که به همین خاطر مجالس و محافل مذهبی به خصوص مربوط به اعیاد رجب و شعبان نیز تعطیل شدند.

دبیر پویش سراسری 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) گفت: در آستانه نیمه شعبان به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان و مسلمانان که عموم محبان، ارادت و شیفتگی خاص خود به حضرت صاحب الزمان(عج) را با حضور در آیین‌ها و مناسک مذهبی نشان می‌دهند، متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص و بی سابقه پس از آن، این مراسم بزرگ و بی مانند تحت الشعاع قرار گرفت و بسیاری از جشن‌های مرسوم در سطح محلات و منازل و مساجد و تکایا به تعطیلی کشیده شد، از جمله مراسم بسیار باشکوهی که هر ساله در شب و روز نیمه شعبان در میعادگاه بزرگ عاشقان حضرت در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شد.

یوسف‌پور ادامه داد: از این رو نیاز بود که در قالب حرکت فرهنگی به نوعی دیگر عرض ارادت و ادب به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) داشته باشیم، ضمن آن که به هر حال برای عبور از مشکلات، گرفتاری‌ها و بیماری‌ها، همه امید مسلمانان و به خصوص شیعیان پس از توکل به خدای متعال، توسل به حضرات معصومین(ع) به خصوص امام زمان(عج) است تا ان‌شاءالله از این مرحله سخت نیز به سلامت عبور کنیم.

وی گفت: با توجه به این توضیحاتی که گفته شد، #پویش_ 60 _ثانیه _دلتنگی به همت قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(ع) که به همت مردم و نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قم تشکیل شده و به امر خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف اعم از درمان مبتلایان، ارائه کمک‌های معیشتی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مشغول بوده را راه‌اندازی شده است.

دبیر پویش سراسری 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) بیان کرد: فراخوان مربوط به این پویش از دوازدهم فروردین ماه سال جاری شروع شده و علاقه مندان فرصت دارند حداکثر تا 22 فروردین یعنی یک روز پس از نیمه شعبان آثار خود را ارسال کنند.

وی اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند حرف‌های صمیمی، دلنوشته‌ها، دل تنگی‌ها، شعر، قطعه ادبی، مناجات با امام زمان (عج) در سه بخش کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال را با موبایل و به صورت ویدئویی ضبط کرده و به شماره تلفن 09921921461 در پیام رسان‌های ایتا و واتس آپ ارسال کنند.

وی همچنین گفت: متقاضیان باید توجه داشته باشند که ویدئوها باید به صورت افقی با موبایل تصویربرداری شود، ضمن آن که حداکثر زمان برای ضبط ویدئو 60 ثانیه است.

یوسف‌پور با اشاره به این که در قسمت متن هر ویدئو باید نام ، نام خانوادگی، کدملی، شهر و عنوان پویش درج شود، گفت: به برگزیدگان این پویش سراسری جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این پویش سراسری با مشارکت «مجمع پویش جهانی حسین(ع) رهبر آزادگان»، جنبه بین المللی نیز پیدا کرده است، ابراز کرد: در همین چند روز از آغاز پویش، علاوه بر استان‌های مختلف، از کشورهایی چون آمریکا، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، کنیا و آلمان ، آثاری به دبیرخانه پویش ارسال شده و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان، بر حجم این آثار در روزهای پایانی مهلت ارسال، افزوده شود.

یوسف‌پور اضافه کرد: با توجه به این که عموم ارادتمندان به قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود(عج) در سال‌های گذشته طی مراسم باشکوهی عشق و ارادت خود به حضرت را نشان می‌دادند و امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا، چنین زمینه ای مهیا نیست، از همه مردم به خصوص اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی می‌خواهیم که ما را در برگزاری این پویش هر چه بیشتر و بهتر یاری رسانند تا ان‌شاءالله با یک فعالیت اثرگذار فرهنگی، زمینه توجه هر چه بیشتر مردم و نسل جوان و نیز کودکان و نوجوانان عزیز به امام زمان(عج) را در این ایام فراهم کنیم.

دبیر پویش سراسری 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) با اشاره به این که برگزاری این پویش و مسابقه ، بهانه ای برای جلب توجه مضاعف همگان به وجود امام زمان(عج) و احساس نیاز ما به ایشان است، خاطرنشان کرد: بی شک التجا و نیاز و توسل ما به ولی عصر(عج) راهگشاست و از این رو باید این فضای ارتباط معنوی و صمیمانه با حضرت به خوبی برقرار شود تا ان‌شاءالله به این وسیله گامی در راستای توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت به سهم خود برداشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0ena.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما