سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 87387
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمپ شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از پلمپ ۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم خبر داد و گفت: دستگاه تولید ماسک با ظرفیت ۱۰۰ هزار عدد در روز وارد استان شد.
۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمپ شد
۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمپ شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: پس از مصوبه قبلی در خصوص صنوف ممنوعه و با فعالیت محدود، پیشنهاد خود را به وزارت کشور ارسال کردیم که در قالب همین موضوع، نظارت بر صنوف در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: 6 تیم گشت متشکل از بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی با جدیت بر روند فعالیت صنوف ممنوع نظارت کردند.

وی تصریح کرد:علاوه بر بازرسی‌ها در تنظیم بازار و تخلفات اقتصادی، بخشی از نظارت‌ها از ابتدای سال پیرامون فاصله‌گذاری اجتماعی انجام گرفت و در این مدت 2 هزار و 186 بازدید و تذکر انجام و درنهایت 148 مورد از صنوف متخلف توسط تیم اماکن نیروی انتظامی و بخشی نیز توسط تیم دادستانی پلمپ شد.

سیجانی خاطرنشان کرد: پیرامون کسب‌وکار حداقلی برخی از صنوف در فروش اینترنتی با تلاش فناوری اطلاعات و حمایت دادستانی و فرمانداری اقدامات خوبی انجام شد و علاوه بر شناسایی فروشگاه‌های جدید به تقویت فروشگاه‌های قبلی در فروش اینترنتی پرداختیم.

وی گفت: در فروش میوه برای نخستین بار 15 تن پرتقال و سیب به‌طور اینترنتی توزیع شد، همچنین در تأمین ماسک شرایط استان در تولید و توزیع روند بهتری را در پیش گرفت و بخشی از ماسک‌ها به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رسید تا وضعیت توزیع به‌خوبی رصد شود و مردم نیاز به تردد در سطح شهر نداشته نباشند و برای توزیع عادلانه نیز بستر خوبی ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در کنار ماسک، ژل و محلول ضدعفونی‌کننده نیز ارائه می‌شود تا با توجه به تقاضای شهروندان، بتوانیم نیاز فعلی را تأمین کنیم.

وی در مورد فاصله‌گذاری هوشمند بیان کرد: همفکری لازم با اتاق اصناف انجام و ابلاغی به‌صورت سراسری اعلام شد تا وضعیت صنوف پر ریسک همچون آرایشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها و باشگاه‌ها احصاء و صنوف کم ریسکتر مشخص شود.

سیجانی در پایان اظهار داشت: دستگاه تولید ماسک دارای کیفیت، کمیت و سرعت مناسب در تولید با ظرفیت 100 هزار عدد در روز وارد استان قم و تست اولیه انجام شد تا در تأمین نیاز استان بتوانیم تعادل خوبی در تولید و توزیع ایجاد کنیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccm1q4.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما