سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 87395
منبع : خبرگزاری ايرنا
در نامه‌ای عنوان شد؛

مدیرحوزه به دبیرکل یونسکو: همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا ضروری است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه، در نامه‌ای به دبیرکل یونسکو، ضمن تاکید بر ضرورت همفکری و همکاری بین‌المللی برای مقابله با بحران کرونا و سایر چالش‌های معاصر، خواستار تجدیدنظر در رویکرد به محیط زیست و مقابله با سیاست های غیرمسئولانه برخی کشورها شد.
مدیرحوزه به دبیرکل یونسکو: همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا ضروری است
مدیرحوزه به دبیرکل یونسکو: همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا ضروری است
به گزارش قم نیوز در نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی به خانم «اودری ازوله» دبیرکل یونسکو آمده است: رهبران مذهبی در قم و ایران نگرانی خود را در مورد شیوع بیماری ویروس کرونا ابراز می دارند و برای حل سریع‌تر این چالش و سایر بحران های معاصر دعا می کنند.

در این نامه بیان شده است: ضمن تأکید بر همه توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی و علمی، همکاری جهانی در مبارزه با این بیماری همه گیر ضروری است؛ مقابله با این چالش و سایر بحران های معاصر مانند بی عدالتی، تبعیض، تحریم های غیر انسانی، مشکلات زیست محیطی، جنگ، تروریسم، تولید و نگهداری WMD ها نیازمند همفکری و همکاری بین المللی است.

این نامه حاکی است: حوزه علمیه ایران دین را بخشی از راه حل این مشکلات می داند و خواستار تجدیدنظر در رویکرد معاصر به محیط زیست و مقابله همه جانبه با سیاست های غیرمسئولانه برخی کشورهاست.

در این نامه ذکر شده است: حوزه علمیه ایران ضمن دعوت همه به داشتن یک نگاه معنوی و قدسی به طبیعت و پایبندی به آموزه های مشترک انسانی، عقلانی و دینی، آمادگی خود را برای همکاری در مبارزه با بیماری کرونا و سایر چالش های معاصر اعلام می کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۰۵۰۰ تَن در کشور به‌ طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۶ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان‌باختگان ناشی از آن افزود: از دیروز تا امروز (۱۸ فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ تن رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbsfbw.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما