چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 8746
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبرداد:

حمایت از کشاورزان برای بهینه‌سازی سیستم‌های آبیاری

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: کشاورزانی که نسبت به بهینه‌سازی سیستم آبیاری مزارع خود اقدام کنند به ازای 85 درصد هزینه‌ خود وام بلاعوض دریافت خواهند کرد.
حمایت از کشاورزان برای بهینه‌سازی سیستم‌های آبیاری
به گزارش قم نیوز، رضا سیار با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: در هفت سال گذشته جهاد کشاورزی توانسته ۳۱۸ میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی و تسهیلات بانکی را جذب کند.

وی با اشاره به جذب ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در هفت سال اخیر توسط این سازمان خاطرنشان کرد: جمع این عدد نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به گذشته بسیار رشد داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه یکی از خروجی‌های این سرمایه‌گذاری گسترده در بخش کشاورزی ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: بیش از ۹ هزار فرصت شغلی با استفاده از این اعتبارات فراهم شده است.

وی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را نسبت به دیگر بخش‌ها باارزش‌تر توصیف کرد و اظهار داشت: در بخش کشاورزی تولید اتفاق می‌افتد اما در بخش‌های خدماتی این موضوع دیده نمی‌شود.

سیار با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در استان قم بیان داشت: حذف حق‌آبه‌ها در استان قم موجب شور شدن بی‌رویه آب شده و این موضوع بازده محصولات کشاورزی را به شدت کاهش داده است و حتی در مورد دام و طیور نیز این موضوع موجب کاهش شدید محصول می‌شود.

وی یادآور شد: این محدودیت‌های طبیعی موجب شده تا فعالیت‌های ما در زمینه مسائل پژوهشی افزایش پیدا کرده و تلاش کنیم تا از راه‌های علمی مسیری برای کاهش آسیب‌ها بیابیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: تولید بذرهای مقاوم به شوری آب و خاک، تغییر الگوی کشت و تغییر روش‌های آبیاری از جمله فعالیت‌هایی است که در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان قم با ارائه مشاوره به کشاورزان برای اعمال روش‌های بهینه‌سازی مصرف آب از جمله کارهای ارزشمندی است که در این سال‌ها موجب ارتقای وضعیت کشاورزی و دامداری در استان بوده است.

سیار خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که برای کمک به زیرساخت‌ها در دو سال گذشته انجام شده، در تاریخ کشاورزی بی‌نظیر است و در گذشته چنین رویکردی وجود نداشت.

وی با اشاره به حمایت از کشاورزان برای بهینه سازی سیستم آبیاری بیان داشت: هر کشاورزی که این تجهیزات را برای مزرعه خود خریداری کند، تا ۸۵ درصد از وام بلاعوض دولت استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.t97rak9u3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما