جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : 87480
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله توکل: حضرت مهدی(عج) تهذیب نفس در باطن را از شیعیان می‌خواهد

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) تهذیب نفس در باطن را از ما می خواهد، گفت: اکثر یاران امام زمان(عج) از جوانان هستند، نسل جوان باید خود را به گونه ای تربیت کند که هنگام ظهور حضرت بقیه الله(عج) آماده خدمت باشند.
آیت الله توکل: حضرت مهدی(عج) تهذیب نفس در باطن را از شیعیان می‌خواهد
آیت الله توکل: حضرت مهدی(عج) تهذیب نفس در باطن را از شیعیان می‌خواهد
به گزارش قم نیوز آیت الله سید رحیم توکل اظهار داشت: بحث آذین بندی و جشن نیمه شعبان امری است که در ظاهر انجام می شود و موضوعی که باید مورد توجه باشد امر باطن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ابتدا باید درون خود را اصلاح کنیم، هرچه درون ما اصلاح شود ظاهر ما ساخته می شود و همه اعمال ما در وجه ملکی از باطن ملکوتی ما ناشی می شود.

وی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) تهذیب نفس در باطن را از ما می خواهد، بیان کرد: اکثر یاران امام زمان(عج) از جوانان هستند و در روایت آمده که افراد پیر کم هستند، نسل جوان باید خود را به گونه ای تربیت کنند که هنگام ظهور امام زمان(عج) آماده خدمت باشند و باید ضمن رعایت تقوا و تهذیب نفس "اهل معرفت" باشند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: معرفت رکن اساسی تمام اعمال ما است و اگر معرفت نباشد کارها ظاهر خوبی دارد ولی بدون پایه و محتوا است، باید معرفت را درست کنیم و معرفت اهل بیت(ع) موضوعی نورانی است و امر نورانی ظرف خود را می طلبد.

آیت الله توکل ادامه داد: ما زباله را در سطل زباله می ریزیم  و غذا در ظرف تمیز و انسان عاقل در سطل زباله غذا نمی خورد، معرفت گوهر نورانی است و ظرف و قلب نورانی می خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر باطن ما نورانی شود معرفت در آن قرار می گیرد، تصریح کرد: اگر باطن ظلمانی شد انسان خیال می کند اهل معرف است، باید دنبال معرفت برویم که راه به دست آمدن آن در آیه 2 سوره جمعه آمده است.

استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسان به دنبال معصیت برود، معصیت ظلمت است و ظلمت حجاب و حجاب نیز فاصله می آورد که این فاصله سبب قطع شدن ارتباط ما و زمان(عج) می شود، حضرت مهدی(عج) می خواهد به وی برسیم ولی خودمان مانع می شویم.

وی تصریح کرد: به جوانان توصیه می کنم در باطن کار کرده و از گناه و معصیت پرهیز کنند و امام زمان(عج) به آنها کمک می کند، باید برای فرج امام زمان(عج) دعا کنیم و اگر انسان دلش برای غربت اسلام و دین و قرآن و امام زمان نسوزد و تنها دلش برای خودش بسوزد درست نیست.

آیت الله توکل با تاکید بر اهمیت عاقبت به خیری خاطرنشان کرد: اگر امام زمان(عج) ظهور کند ظلم و فساد ها ریشه کن می شود و امید به عاقبت به خیری بسیار زیاد می شود، اگر انسان خود را دوست داشته باشد نیز برای ظهور حضرت بقیه الله دعا می کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzt97.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما