شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 87498
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل هواشناسی قم:

میانگین بارندگی درقم ۸۰ درصد افزایش یافت

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم گفت: میانگین بارندگی دراین استان نسبت به میانگین بلندمدت بیش از ۸۰ درصد افزایش‌ یافته‌است.
میانگین بارندگی درقم ۸۰ درصد افزایش یافت
میانگین بارندگی درقم ۸۰ درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز مهران حیدری افزود: بارش باران و برف که از سه‌شنبه هفته گذشته در سطح استان قم آغاز شده‌است، تا امشب ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش در روستای وسف واقع در بخش کهک با ۹۸ میلی‌متر و روستای کهندان واقع در بخش خلجستان با ۹۲ میلی‌متر به ثبت رسیده‌است.

به گفته وی، از روز سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون درشهر قم نیز ۴۵ میلی‌متر بارندگی گزارش شده‌است.

حیدری خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی(اول مهرماه پارسال) تاکنون ۲۲۰ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته بیش از پنج درصد و نسبت به میانگین بلندمدت بیش از ۸۰ درصد افزایش‌ یافته‌است.

وی ادامه داد: بارش در روستاهای واقع در ارتفاعات از جمله دربخش‌های کهک، سلفچگان و خلجستان به‌صورت برف و تا حدود ۱۵ سانتی‌متر گزارش‌ شده‌است.

وی گفت: امروز ناپایداری جوی ادامه دارد و درحین عبور سامانه بارش زا از استان، تشکیل بارش‌های رگباری و رعدوبرق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در نقاط جنوبی استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی قم اضافه کرد: فرداشب نیز احتمال رخداد رگبارهایی در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه هوای استان تحت تاثیر سامانه بارشی دیگری قرار می‌گیرد که گستره آن کمتر از سامانه فعلی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۵، ۱۸ و ۱۶ و کمینه دمای امشب و فرداشب نیز ۸ و ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfcjdc.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما