شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 87502
منبع : خبرگزاری تسنیم

شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد گفت: اگرچه در مدیریت شهری و اجرای وظایف خود، گرفتار بیماری کرونا هستیم و تبعاتی داشته است، اما با زمان‌بندی مشخص در زمان مقرر به بهره‌برداری
شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد
شفافیت، انضباط مالی و چابک سازی در پروژه‌های عمرانی قم مدنظر قرار گیرد
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در بازدید اعضای شورای شهر از سازمان توسعه عمران شهرداری قم اظهار داشت: این سازمان با مدیریت جدید خود، شتاب خوبی در اجرای پروژه‌ها داشته است و توقعات را نسبت به اجرایی شدن پروژه‌ها بالا برده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اگرچه در مدیریت شهری و اجرای وظایف خود، گرفتار بیماری کرونا هستیم و تبعاتی داشته است، اما با زمان‌بندی مشخص، استفاده از پیمانکاران متعهد و بودجه‌ریزی صحیح، انتظار داریم 90 درصد از پروژه‌های مهم در دست اجرای سازمان توسعه عمران شهرداری قم در سال 99 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه و عمران شهرداری باید از ابعاد مختلف به وظایف خود عمل کند تصریح کرد: این سازمان باید با شفافیت، انضباط مالی، استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی سازمان در جهت اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در قم قدم بردارد.

جلالی بیان کرد: شورای اسلامی شهر قم، پیگیری زیادی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، به‌ویژه طرح‌ها و پروژه‌هایی که جزء اولویت‌ها و مطالبات مردمی است باید متناسب با ظرفیت‌های موجود زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رویکرد این سازمان، شفافیت مالی است و در این مسیر باید از پیمانکاران بومی و متعهد استفاده شود خاطرنشان کرد: در روند اجرای پروژه‌ها و همچنین استفاده از نیروها در سازمان باید توجه داشت که نیروها به‌خوبی چیدمان شوند و متناسب با توانایی و تخصص از آن‌ها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: درجایی که نیرو کارآمد نبوده و هزینه تحمیل می‌کند باید طبق توانمندی آن نیرو، جابه‌جایی و یا بازنگری انجام شود، وقتی وظایف مهمی در توسعه عمران و توانمندی‌های زیادی در آن وجود دارد، انتظارات نیز بالاست.

جلالی با بیان اینکه شهرداری قم دارای نیروهای بسیار توانمندی در حوزه عمران و مهندسی است و ظرفیت بیشتری برای واگذاری وجود دارد تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های قم، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و اعضای شورای اسلامی شهر قم، از میزان پیشرفت و نحوه اجرای این پروژه‌ها بازدید کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بر اساس یافته‌ها، دانش فنی خوبی در پل‌سازی به مجموعه سازمان منتقل‌شده که باید از آن استفاده کرد و تجربیات کارآمد را در روند پل‌سازی مدنظر قرار داد.

وی بیان کرد: سازمان توسعه عمران شهرداری قم در واگذاری مسئولیت‌ها نیز باید پاسخگو باشد و نظارت کارآمدی بر هزینه‌ها داشته باشد تا بتوان با مدیریت منابع بخش عظیمی از پروژه‌های قم را عملیاتی کرد.

وی گفت: شورای اسلامی شهر قم از اجرای برنامه‌های سازمان توسعه عمران و اقدامات شهرداری در جهت تحقق پروژه‌های مختلف و خدمت‌رسانی به شهروندان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5sbw.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما