يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 87536
منبع : خبرگزاری ايرنا

فرماندار: تولید ماسک بهداشتی در قم کافی نیست

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به توزیع ۵۶۱ هزار ماسک بهداشتی در این استان، گفت: هنوز ماسک در سطح قم به تعداد کافی تولید نمی‌شود.
فرماندار: تولید ماسک بهداشتی در قم کافی نیست
فرماندار: تولید ماسک بهداشتی در قم کافی نیست
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری عصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: پیگیری تولید و توزیع ماسک و همچنین تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان از اولویت های کارگروه نظارت و بازرسی ستاد فوق است که ۱۰۰ درصد آن تامین شده‌است.

 وی بیان داشت: از زمان آغاز گشت‌های بازرسی توسط ۶ تیم مشترک شامل اتاق اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت از ۹ فروردین ماه جاری تاکنون تعداد پنج هزار و ۱۰۴ واحد صنفی استان بازرسیو یکهزار و ۱۶۷ مورد نیز تذکر داده شده که اقدام‌ به بستن واحد خود کردند.

وی اضافه کرد: درهمین مدت به ۵۵۲ واحد نیز اخطار کتبی داده شده و ۳۳۹ واحد که به اخطارهای قبلی توجه نکردند هم پلمب شدند.

حیدری با اشاره به تولید اقلام‌ بهداشتی  ،ایجاد سوپرمارکت آنلاین برای توزیع اینترنتی بسته های بهداشتی را نخستین مرحله برای این اقدام عنوان کرد، و گفت: در این طرح وارد کردن ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی هدف‌گذاری شده‌است. 

وی همچنین قم را بعد از کاشان دومین شهر کشور در پوشش و بهره مندی شهروندان از خدمات سامانه سیب وزارت بهداشتی دانست، و گفت: روزانه ۱۰ هزار نقطه از سطح شهر قم توسط ۲۴۷ تَن در قالب ۵۲ تیم سالم سازی می شود.

فرماندار قم یادآور شد: در این طرح که شهرداری، سپاه و ارتش مشارکت فعال دارند، بیش از ۱۰ هزار لیتر مواد ترکیب شده ضد عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی گفت: ۱۵۶ هزار خودرو با ۶۰۳ هزار سرنشین، توسط کمیته غربالگری ستاد کرونای قم مورد غربالگری قرار گرفتند.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک و راه اندازی خدمات اینترنتی در استان از احصا ۷۰۰ خدمت دولتی قابل ارائه توسط فضای مجازی خبر داد، و گفت: بخشی از این کار انجام شده ولی بخشی دیگر که شامل خدمات مربوط به حوزه فرمانداری است باید از طریق وزارت کشور انجام شود. 

فرماندار قم همچنین اذعان داشت: طبق اعلام کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۶۲ خدمت قابل ارائه در دستگاه اجرایی استان در صورت الکترونیکی شدن به کاهش ۷۰ درصدی مراجعه های حضوری مردم منجر می شود. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciqwav.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما