يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 87538
منبع : خبرگزاری فارس

هندبال قم پس از 7 سال لیگ برتری شد

قم نيوز : هندبالیست‌های استان قم پس از هفت سال دوری از لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور بار دیگر فرصت حضور در این سطح از رقابت‌ها را به دست آوردند.
هندبال قم پس از 7 سال لیگ برتری شد
هندبال قم پس از 7 سال لیگ برتری شد
به گزارش قم نیوز آخرین بار دهه سوم بهمن ماه سال 1391 بود که تیم هندبال صبای قم به لیگ برتر هندبال مردان ایران صعود کرد و بعد از دو سال حضور در این رقابت‌ها به دسته اول بازگشت و سپس منحل شد، هفت سال پس از این ماجرا اکنون بار دیگر هندبال قم لیگ برتری شده است.

در شرایطی که قم در فصل 1398 لیگ‌های هندبال مردان ایران دو نماینده در لیگ‌های دسته اول و دسته دوم داشت، تیم هیأت هندبال در لیگ دسته اول به میدان رفت و با نتایج موفق و عملکرد درخشان به مرحله نهایی رسید اما با لغو دیدارهای مرحله پایانی لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد.

صعود 4 تیم مرحله نهایی به لیگ برتر هندبال

مردان هندبالیست قم با وجود مواجهه با مشکلات مالی فراوان مالی در دومین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال ایران یعنی لیگ دسته اول به میدان رفتند و پس از بازی‌های قابل قبول در مرحله گروهی به مرحله دوم رسیدند که با عبور از آن به اتفاق تیم‌های پرسپولیس بهبهان، کیمیا کاشت کردستان و هیأت مشهد جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

این تیم فصل را با غلبه بر نماینده کاشان آغاز کرد و پس از شکست تیم پرسپولیس بهبهان به جمع چهار تیم برتر رسید اما دیدارهای مرحله نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا همانند دیگر رخدادهای هندبالی کشور و سایر رشته‌ها لغو شد تا اینکه فدراسیون هندبال در یک تصمیم جدید هر چهار تیم حاضر در این مرحله را لیگ برتری اعلام کرد.

رضا سفیدگر چهره با سابقه هندبال قم راجع به این تصمیم اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون اعلام کرد که امسال هیچ تیمی از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط نخواهد کرد، همچنین چهار تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ دسته اول نیز با تصمیم فدراسیون به لیگ برتر رفتند.

سفیدگر: رئیس هیأت اعلام کرد هیچ کاری به این تیم ندارم

وی افزود: در فصل گذشته 11 تیم در لیگ برتر رقابت کردند و حالا با توجه به شرایط ایجاد شده به واسطه ماجرای کرونا، تیمی از لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط نخواهد کرد و با توجه به بی‌اطلاعی از آینده کرونا تصمیم جدید فدراسیون پس از جلسه با نمایندگان تیم‌ها این شد که چهار تیم لیگ دسته اول برای سال جدید به لیگ برتر اضافه شود.

سفیدگر که در مسابقات این فصل هدایت تیم قم را نیز عهده‌دار بود و به عنوان بازیکن نیز ایفای نقش می‌کرد، افزود: هر چهار تیم با این تصمیم فدراسیون موافق بودند و فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور نیز طبق برنامه‌ریزی فدراسیون با رقابت 15 تیم تیم در شهریور آغاز می‌شود.

مربی تیم لیگ برتری هیأت هندبال قم تصریح کرد: برای جذب حامی مالی باید با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم جلسه برگزار کنیم تا مشکلات گذشته را نداشته باشیم، متاسفانه رئیس هیأت ما در جریان این اتفاقات نیست! ایشان اصلا برایشان اهمیتی ندارد و همان ابتدا اعلام کردند هیچ کاری به این تیم ندارم!

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcaamna.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما