يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 87552
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس اتاق اصناف قم: مسائل بهداشتی در فروشگاه های بزرگ رعایت نمی‌شود

قم نيوز : رئیس اتاق اصناف استان قم گفت: یکی از دغدغه‌های جدی، فروشگاه‌های بزرگ هستند که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و توجهی به فاصله‌گذاری میان مشتریان ندارند و باید با آن‌ها برخورد شود.
رئیس اتاق اصناف قم: مسائل بهداشتی در فروشگاه های بزرگ رعایت نمی‌شود
رئیس اتاق اصناف قم: مسائل بهداشتی در فروشگاه های بزرگ رعایت نمی‌شود
به گزارش قم نیوز حسن احمدلو در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: تعداد زیادی از اصناف استان در سامانه سلامت برای مطالعه و رعایت پروتکل بهداشتی در کنترل کروناویروس ثبت‌نام کردند.

رئیس اتاق اصناف استان قم با بیان اینکه بازگشایی صنوف وابسته به ثبت‌نام در این سامانه است و ما اصناف را توجیه کرده و یک هفته برای ثبت‌نام آن‌ها فرصت قرارداده‌ایم افزود: برخی از مجتمع‌های قم، فضای گسترده‌ای دارند و تعداد مراجعه‌کنندگان به آن‌ها محدود است و می‌توان با رعایت بهداشت، آن‌ها را مجاز به فعالیت کرد.

وی عنوان کرد: تعدادی از عطاری‌ها هستند که مورد مراجعه مردم بوده و در دل بازار قرار دارند و باید برای آن‌ها تمهیداتی در نظر گرفت، همچنین تعمیرگاه‌هایی که مجاز به فعالیت هستند اما در مجتمع قرار داشته که نیاز به ضوابطی برای بازگشایی هستند.

احمدلو خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی، فروشگاه‌های بزرگ هستند که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و توجهی به فاصله‌گذاری میان مشتریان ندارند و باید با آن‌ها برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف قم با تأکید بر اینکه با توجه به عدم استقبال مردم از پاساژ‌ها، بسیاری از کسبه در پاساژ خود حاضر به بازگشایی نیستند، یادآور شد: البته هنوز پاساژها مجاز به فعالیت نیستند و با چند مورد بازگشایی برخورد شد.

وی افزود: برای کسبه و اصناف متضرر در شیوع کرونا، باید بسته حمایتی مناسبی تعریف شود تا بتوانند سرپا بمانند، برخی از مشکلات و مطالبات اصناف را کدخدامنشانه حل کردیم، اما این‌ها کفایت نمی‌کند و باید آن‌ها را از گرفتاری‌های اقتصادی بعد از کرونا نجات داد.

احمدلو با اشاره به اینکه برخی از کسبه، روزانه چند میلیون تومان بابت بیمه و حقوق پرداخت کرده‌اند درحالی‌که مجبور به تعطیلی و کاهش فعالیت‌ها بودند اظهار داشت: برای این‌ها بسته حمایتی دو میلیون تومانی معنایی ندارد، اصناف مطالبات زیادی دارند و باید رضایت آن‌ها را به‌واسطه مشارکتشان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxn97.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما