يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 87557
منبع : خبرگزاری فارس

تدوین بیش از هزار پایان نامه در 23 رشته تحصیلی در جامعه الزهرا

قم نيوز : معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا با بیان اینکه بیش از 50 طلبه سطح سه و چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام در زمستان 98 از پایان نامه و رساله علمی خود دفاع کردند، گفت: در حال حاضر، بیش از 1100 نفر از طلاب سطح سه و چهار در 23 رشته تحصیلی در حال تدوین پایان نامه و رساله علمی هستند.
تدوین بیش از هزار پایان نامه در 23 رشته تحصیلی در جامعه الزهرا
تدوین بیش از هزار پایان نامه در 23 رشته تحصیلی در جامعه الزهرا
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی با اشاره به تدوین پایان نامه‌های طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار، اظهار کرد: نخستین جلسه دفاعیه پایان نامه سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام در رشته تحصیلی «فلسفه اسلامی»، سال 1378 انجام شد و برگزاری جلسات دفاعیه از پایان نامه‌های سطح سه و چهار تا کنون ادامه دارد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: تدوین پایان‌نامه یا رساله علمی، آخرین مرحله تحصیلی دوره آموزشی پژوهشی تحصیلات تکمیلی است و طلاب در موضوعی مرتبط با رشته و گرایش تحصیلی خود و با نظارت استاد راهنما و استاد مشاور به تحقیق و پژوهش پرداخته و از اثر مکتوب خود دفاع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی بیان کرد: در سال 1395 برای تسریع و سهولت انجام مراحل اداری تدوین پایان نامه یا رساله علمی از درخواست شروع تا تشکیل جلسه دفاعیه، سامانه پایان نامه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: طلاب سطح ۳ پس از گذراندن حداقل ۶۰ و حداکثر ۷۵ درصد واحدهای درسی و طلاب سطح ۴ پس از گذراندن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰  واحد درسی، موضوع پایان‌نامه یا رساله علمی و طرح تفصیلی آن را به تصویب کمیته پایان‌نامه‌ گروه علمی مربوط می‌رسانند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تا کنون، هزار و 649 پایان نامه در جامعه الزهرا علیهاالسلام دفاع شده و در بین رشته‌ها بیشترین آمار دفاعیه از پایان‌نامه‌ها مربوط به رشته «تفسیر و علوم قرآن» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی افزود: در حال حاضر نیز بیش از 1100 نفر از طلاب سطح سه و چهار در 23 رشته تحصیلی در حال تدوین پایان نامه و رساله علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه زمستان سال 98، بیش از 50 پایان نامه و رساله علمی دفاع شده است، گفت: در مقطع تحصیلی سطح سه، 27 پایان نامه در رشته تفسیر و علوم قرآن، 8 پایان نامه در رشته فقه و اصول، 4 پایان نامه در رشته تبلیغ با گرایش حج، 4 پایان نامه در رشته تعلیم و تربیت اسلامی، 3 پایان نامه دررشته فلسفه اسلامی و یک پایان نامه در رشته کلام اسلامی دفاع شده است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در مقطع تحصیلی سطح چهار، دو رساله علمی در رشته اسلام شناسی (بین الملل)، یک رساله علمی در رشته تفسیر و علوم قرآن و یک رساله علمی در رشته فقه و اصول همگی با درجه عالی دفاع شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی اضافه کرد: پایان نامه‌های سطح3 نیز، از مجموع 47 پایان نامه دفاع شده، 33 پایان نامه با درجه عالی و 14 پایان نامه با درجه خوب دفاع شده اند.

وی بیان کرد: پایان نامه‌های دفاع شده بعد از انجام اصلاحات نهایی در کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام نگهداری شده و در دسترس طلاب و پژوهشگران قرار می‌گیرند؛ همچنین چکیده پایان نامه‌های برتر، به صورت جداگانه منتشر می‌شوند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: برخی از پایان نامه ها و رساله های علمی قابلیت چاپ به عنوان کتاب را دارند که به معاونت پژوهش معرفی می‌شوند و در صورت تأیید شورای نشر در نوبت چاپ قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzsbw.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما