يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 87558
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهردار قم: نقاط بحرانی در سیلاب‌ها باید مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرند

قم نيوز : شهردار قم گفت: ۴ نقطه فرامنطقه‌ای و ده نقطه بحرانی شهری در سیلاب و آب‌گرفتگی قم وجود دارد که نیاز به بررسی و رفع مشکل دارد.
شهردار قم: نقاط بحرانی در سیلاب‌ها باید مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرند
شهردار قم: نقاط بحرانی در سیلاب‌ها باید مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرند
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت احصای نقاط بحرانی در ایجاد سیلاب و آب‌گرفتگی اظهار داشت: هر سال مسئله سیل چندین مرتبه در قم رخ می‌دهد و در سال جاری تاکنون دو بار شاهد بارندگی شدید و سیلاب در قم بوده‌ایم.

شهردار قم افزود: نقاط ضعف ما در مورد سیل مشخص‌شده و یک سری از نقاط در ارتباط با خارج از منطقه شهری احصاء شد که به‌طورکلی 4 نقطه فرامنطقه‌ای و ده نقطه بحرانی شهری در سیلاب و آب‌گرفتگی قم وجود دارد که نیاز به بررسی دارد.

وی با بیان اینکه به‌زودی در قالب جلسه‌ای در استان قم، نقاط بحرانی سیل فرامنطقه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در سطح شهر نیز 120 نقطه بحرانی وجود داشت که با تمهیدات لازم به 49 مورد رساندیم که در حال حاضر کمتر از ده مورد نقطه بحرانی در آب‌گرفتگی وجود دارد.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: باید به‌طورجدی برای رفع بحران آب‌گرفتگی در این نقاط بحرانی شهری نیز برنامه‌ریزی شود، به‌ویژه اینکه در این میان سه نقطه بزرگ و مهم وجود دارد که دو مورد آن در مسیر رودخانه در مقابل صحن جوادالائمه تا پل آهنچی و روبروی صفاشهر و دیگری تونل غدیر است.

وی با تأکید بر اینکه در جریان مشکلات مربوط به پس زدن فاضلاب در تونل غدیر بوده‌ایم اما در جریان اجرای پروژه، چاره‌ای برای تکمیل آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تونل غدیر نقطه حساسی است که اگر فاضلاب آن درست نشود، مشکلات آب‌گرفتگی همچنان ادامه دارد.

شهردار قم در ادامه عنوان کرد: دو قسمت مهم دیگر نیز در بحران‌های قبلی سیل پیش‌بینی شد و برای حل آن پیمانکار گرفتیم اما در اسفندماه سال گذشته به علت شیوع کرونا، کار را تعطیل کردند و همین امر سبب شد در این دو نقطه مشکل آب‌گرفتگی ایجاد شود.

وی گفت: این نقاط بحرانی نیاز به 500 متر دیوارچینی داشت که در بازدیدهای انجام‌شده، نیمی از آن به اتمام رسیده و مابقی رهاشده است، با توجه به اینکه پیمانکار و کارگران این پروژه را با شیوع کرونا ترک کردند، در سال جدید مجدد فشار آورده‌ایم تا در صورت تکمیل نشدن، ضرر و زیان پروژه و آب‌گرفتگی را مدنظر داشته باشند.

سقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه یکی دیگر از نقاط بحرانی آب‌گرفتگی در قم مقابل صفاشهر در ادامه مسیر زائر است، یادآور شد: قرار بود اقداماتی در آن انجام شود و نیاز به 50 متر دیوارکشی دارد و منطقه 4 وارد عمل شد که با معضل کرونا مواجه شدیم اما این دو نقطه نیز به‌زودی ترمیم می‌شود.

وی در مورد آب‌گرفتگی‌های شهری در چند روز اخیر بیان کرد: 30 مورد آب‌گرفتگی در منازل در مناطق یک، 3، 5 و 6 اتفاق افتاد که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به‌موقع به سامانه 137 و اعزام اکیپ‌های خدمات شهری با سرعت‌ترمیم شد و سعی کردیم رضایتمندی شهروندان جلب شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4pq4.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما