دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 87599
منبع : خبرگزاری تسنیم

‌130 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم پیش‌بینی می‌شود

قم نيوز : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در سال جاری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد تومان ویژه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم پیش‌بینی‌شده ‌تا بتوانیم سن ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دهیم.
‌۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم پیش‌بینی می‌شود
‌۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم پیش‌بینی می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه اتوبوسرانی در سال گذشته اظهار داشت: در این حوزه اتوبوسرانی در سال 98 یک قرارداد خرید ویژه 104 دستگاه اتوبوس اسکانیا منعقد شد که این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو 4 فیلتر جذب ذرات هستند، در این قرارداد 52 دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری شد.

وی با بیان اینکه اگر سهم دولت برای خرید اتوبوس پرداخت شود می‌توانیم 52 دستگاه مابقی را تحویل بگیریم، یادآور شد: در سال گذشته قرارداد 23 دستگاه اتوبوس با زرین خودرو منعقد شد که 6 دستگاه تحویل داده‌شده و مابقی امسال تحویل داده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات لازم جهت جذب اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس انجام شد و وزارت کشور، سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی موافقت خود را اعلام کرده است و امیدواریم در نخستین فرصت تخصیص نهایی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه در سال جاری، بالغ‌بر 130 میلیارد تومان ویژه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم پیش‌بینی‌شده است تا بتوانیم در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قدم برداریم.

ذاکریان ادامه داد: در مهرماه سال قبل، 110 اتوبوس جدید خریداری‌شده است و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته است، چراکه اتوبوس‌ها عمدتاً به سن فرسودگی رسیده بودند و با این اقدام اتوبوس‌هایی که ده سال تمام‌شده است از چرخه خارج کردیم و اتوبوس‌های جدید که به شدت با آلایندگی کمتر دارند وارد سطح شهر شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید بیان کرد: این اتوبوس‌ها همگی مجهز به رمپ ویلچر هستند و به لحاظ آسایش معلولان و جانبازان در سطح شهر برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwmn6.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما