سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 87612
منبع : خبرگزاری فارس

تهدید کرونا فرصت شناخت ظرفیت‌های پنهان اجتماعی است

قم نيوز : استاندار قم تهدید کرونا را فرصتی برای شناخت ابعاد مختلف ظرفیت های پنهانی جامعه و اجتماع دانست.
تهدید کرونا فرصت شناخت ظرفیت‌های پنهان اجتماعی است
تهدید کرونا فرصت شناخت ظرفیت‌های پنهان اجتماعی است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در بازدید از قرارگاه مردمی تداوم جهاد در تکیه شاه خراسان خیابان آذر قم، با تقدیر از نیت های خیرخواهانه و مشارکت های مردمی در تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند در این قرارگاه، اظهار کرد: خداوند به نیت ها خیر و انگیزه های خدمت به مردم، توفیق در عمل می دهد.

استاندار قم با اشاره به حرکت های خود جوش و مردمی در  تمام عرصه بخصوص در مواقع بحرانی، اضافه کرد: این اقدمات می تواند سرآغاز جنبش های دائمی خیرخواهانه باشد که در تمام سال تداوم داشته باشد.

سرمست با بیان تعامل بسیار خوب بین مردم و مسؤولان در عرصه کمک به نیازمندان، افزود: در راستای اجرایی ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت وسیع مردم در رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان، ستاد های مردمی نقش محوری در این زمینه خواهند داشت  . 

وی با تاکید براهمیت عزم و تلاش جمعی و خانوادگی افراد در انجام امور خیر، ادامه داد: چنین برنامه هایی زمینه ساز فرهنگ انسان دوستی و انجام امور خداپسندانه در بطن جامعه است.

استاندار قم با بیان بروز مشکلات معیشیتی برای برخی صنوف در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: حضور نیروهای مردمی، خیرین  و سازمان های مردم نهاد در استان نقشی بسزایی در حمایت از اقشار آسیب پذیر ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری کرونا در استان، گفت: در ایام بروز این بحران در کشور مدیریت نوینی شکل گرفت که در کنار برنامه ریزی برای جریان زندگی اجتماعی و کسب و کار، تامین سلامت و امنیت مردم در اولویت قرار گرفت و فضای آرامش در کشور برقرار شد.

استاندار قم تهدید بیماری کرونا را فرصت شناخت ظرفیت های پنهان کشور و استان دانست و بیان کرد: از جمله  این ظرفیت ها، مشارکت و همراهی مثال زدنی مجمع خیرین، ستادها و قرارگاه های مردمی  استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، درمان، کنترل ، پیشگیری و آگاهی بخشی عمومی و حمایت اجتماعی  است .

سرمست جمع مردمی خیرین را جزء مدافعان سلامت دانست و خاطر نشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برای ایام بعد از بحران نیز، امور خیریه بصورت هدفمند و ساماندهی شده  و بدور از موازی کاری و در قالب سازمان ها مردم نهاد ادامه فعالیت دهند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdx90j.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما