سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 87616
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت قم:

۲۴ واحد صنعتی راکد در قم به مدار تولید بازگشت

قم نيوز : رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با اقدامات صورت گرفته درسال گذشته برای فعال کردن واحدهای راکد صنعتی درقم،‌ ۲۴ واحد با اشتغالزایی برای ۲۴۰ تن، تولید خود را از سر گرفت.
۲۴ واحد صنعتی راکد در قم به مدار تولید بازگشت
۲۴ واحد صنعتی راکد در قم به مدار تولید بازگشت
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: این واحدها بیشتر در زمینه تولید صنایع غذایی،کفش و دمپایی،محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی، صنایع معدنی، برق و الکترونیک فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی در ادامه با بیان این‌که صدورجواز تاسیس، رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، افزود: در سال ۹۸،  ۹۲۴ فقره جواز تاسیس ایجادی با بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال برای ۱۶هزار ۳۴۷ تن و ۷۴ فقره جواز تاسیس توسعه ای(توسعه واحدهای موجود) با ۶هزار ۱۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۲۰۹ تن در قم صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین دراین مدت ۱۰۷ پروانه بهره برداری ایجادی که بیانگر سرمایه‌گذاری انجام شده‌است با ۲هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۴۱۵ تن و ۹۱ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای برای واحدهای موجود با یکهزار و ۳۹۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۶۷۲ تن در استان صادر شد.

سیجانی گفت: در سال ۹۸، چهار هزار و ۵۳۱ فقره مجوز صنفی نیز در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۱۱هزار و ۳۲۸ تن صادر شد که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان قم دارد.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۵هزار و ۲۴۹ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۲۱هزار و ۱۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد آن تولیدی و فنی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۸۹ هزار مورد بازرسی از روند فعالیت واحدهای تجاری استان صورت گرفت که در همین رابطه ۱۰ هزار و ۴۱۷ تخلف ثبت و برای این تخلفات هفت هزار و ۴۷۴ فقره پرونده به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال تشکیل شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdch--n6.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما