سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 87618
منبع : خبرگزاری ايرنا

کرونا درقم؛ بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌های فرقانی و کامکار مراجعه کنند

قم نيوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از همشهریان تقاضا داریم تا حد امکان از ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای پیگیری مشکلات حاد تنفسی و یا بررسی ویروس کرونا استفاده کنند.
کرونا درقم؛ بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌های فرقانی و کامکار مراجعه کنند
کرونا درقم؛ بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌های فرقانی و کامکار مراجعه کنند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی بابیان این‌که سه بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در قم تخصیص داده‌شده است، افزود: در حال حاضر ۳ بیمارستان کامکار، فرقانی و شهید بهشتی در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به وجود بیماران غیرکرونایی و اهمیت ارائه خدمت به آن‌ها، نیاز به مراقبت‌های ویژه و در نظر گرفتن تمهیداتی در این زمینه ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: به‌منظور خدمات‌رسانی به بیماران غیرکرونایی، علاوه بر دیگر بیمارستان‌های استان، بخشی از بیمارستان شهید بهشتی نیز به این بیماران اختصاص داده‌شده است.

قدیر گفت: تمامی مسائل بهداشتی و پروتکل‌های لازم در خصوص خدمات‌رسانی به بیماران غیرکرونایی در بخشی از بیمارستان شهید بهشتی قم انجام می‌شود و بخش تریاژ بیماران کرونایی و غیر کرونایی نیز از یکدیگر جداست.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از شهروندان قمی درخواست داریم تا حد امکان برای پیگیری مشکلات حاد تنفسی و یا بررسی ویروس کرونا از مراجعه به بیمارستان شهید بهشتی اجتناب و روند درمانی خود را از طریق مراجعه به بیمارستان‌های کامکار و فرقانی پیگیری کنند.

 کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjomeo.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما