سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 87632
منبع : خبرگزاری فارس

کرونا مانع صعود افق قم به لیگ برتر والیبال

قم نيوز : تیم والیبال افق قم پس از کسب نتایج درخشان در مرحله مقدماتی والیبال باشگاه‌های کشور و صعود به مرحله پلی‌آف، اکنون در بلاتلکیفی به سر می‌برد.
کرونا مانع صعود افق قم به لیگ برتر والیبال
کرونا مانع صعود افق قم به لیگ برتر والیبال
به گزارش قم نیوز تیم والیبال افق قم از زمان حضور در مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور، در فصل 1398 بهترین عملکرد را از خود به ثبت رسانده، فصلی که بلند قامتان افق با نتایج فوق‌العاده خوب و عملکرد موفق از مرحله گروهی عبور کردند.

در واقع در یک دهه اخیر که تیم‌های باشگاهی والیبال قم با نام‌های مختلف در لیگ دسته اول والیبال مردان ایران حضور یافته‌‌اند، هیچ تیمی عملکرد درخشان سال 98 افق قم در مرحله گروهی را ارائه نکرده و نتوانسته بود مجوز صعود به مرحله پلی‌آف را کسب کرده و یکی از شانس‌های راهیابی به لیگ برتر لقب بگیرد.

غلبه افق بر محدودیت‌های مالی

افق قم در سال گذشته با یک برنامه‌ریزی حساب شده، مدیریت موفق، کادر فنی مجرب و بازیکنان تشنه قهرمانی وارد کارزار لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های ایران شد، تیمی که از مدت پیش از شروع لیگ تمرینات خود را آغاز کرده بود و اگر چه با چالش مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد اما مصمم و همدل برای موفقیت تلاش کرد و بر محدودیت‌های مالی غلبه کرد، هر چند اگر لیگ برتری شود قطعا با اوضاع فعلی مشکلات زیادی را از نظر مالی در بالاترین سطح لیگ‌ والیبال ایران پیش‌رو دارد.

نتیجه همدلی و حضور هدفمند افق قم در مسابقات لیگ دسته اول والیبال این بود که نماینده قم با شایستگی از مرحله گروهی عبور کرد و مجوز صعود به پلی‌آف را به دست آورد، حتی نخستین بازی پلی‌آف را با موفقیت و کسب یک نتیجه خوب پشت‌سر گذاشت تا اینکه یک ویروس عجیب و قریب این تیم را در مسیر راهیابی به لیگ برتر به طور ناگهانی متوقف کرد.

غلبه افق قم بر کیمیاگر تهران در شروع پلی‌آف

در واقع از روز سی‌ام بهمن‌ ماه سال قبل که نخستین نمونه‌های مثبت ابتلا به ویروس کرونا در قم مشاهده شد، تدابیر خاصی از سوی ستاد ویژه مبارزه با این ویروس در کشور به اجرا درآمد که یکی از آنها تعطیلی تمام فضاهای ورزشی اعم از استخرها، زمین‌های چمن و سالن‌های ورزشی بود و به دنبال این اتفاق همه مسابقات رشته‌های تیمی و انفرادی نیز لغو شد.

در حالی که شیوع کرونا روند رو به جلوی تیم والیبال افق قم را متوقف کرد، موضوع ادامه لیگ در جلسه‌های مختلف فدراسیون والیبال نیز با حضور سرمربیان، مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌ها بارها بررسی شد و تصمیم نهایی این بود که فعلا در هیچ رده‌های مسابقات والیبال برگزار نشود.

بدین‌ترتیب مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان کشور که با رقابت ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی استارت خورده بود، در مرحله نخست پلی‌آف متوقف شد، مرحله‌ای که در آن علاوه بر افق قم تیم‌های شهرداری قزوین، فرش گل‌نقش آران و بیدگل، هورسان رامسر، شهروند نکاء، کیمیاگر تهران، شهرداری جوان ارومیه و پاس گرگان نیز حاضر بودند و افق قم در بازی نخست خود از مرحله پلی‌آف در قم نماینده تهران را شکست داد اما شیوع کرونا مانع تداوم عملکرد موفق افق قم در راه صعود به لیگ برتر والیبال شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdc.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما