چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 87644
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت 85 تیم باشگاهی قم در لیگ‌های فوتبال

قم نيوز : هیأت فوتبال استان قم در آخرین ماه‌های دوره چهار ساله خود با حضور 85 تیم مسابقات لیگ‌های پایه و بزرگسالان این رشته را برگزار کرد.
رقابت 85 تیم باشگاهی قم در لیگ‌های فوتبال
رقابت 85 تیم باشگاهی قم در لیگ‌های فوتبال
به گزارش قم نیوز بعد از انتخابات سال 1391 که رقابت کریم بهرامی، سیدرضا برقعی و یدالله یامولا به انتخاب بهرامی به عنوان رئیس هیأت فوتبال قم منجر شد، با پایان این دوره چهار ساله، اوایل اسفند ماه سال 1395 بود که با حضور مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال، حسن عابدی مدیر کل وقت ورزش و جوانان قم و اعضای مجمع هیأت فوتبال قم، مجمع انتخابات این هیأت ورزشی پرمخاطب با حواشی مختلف و جنجالی برگزار شد.

در آن مقطع کریم بهرامی، قدرت‌الله باقری و مهدی بهشتی از بین 9 کاندیدای ثبت‌نام شده مورد تایید قرار گرفته و به رقابت انتخابات رفتند که سرانجام کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال استان قم شد و بعد از ریاست این هیأت بین‌ سال‌های 1391 تا 1395، دوره ریاست خود را چهار سال دیگر تا آخرین روز بهمن ماه سال 1399 تمدید کرد.

 

مجمع پرحاشیه فوتبال قم در اردیبهشت 98

زمان به سرعت سپری شد و هیأت فوتبال استان قم به ریاست کریم بهرامی اکنون به آخرین ماه‌های دوره دوم خود رسیده است، هیأتی که سال‌های پرماجرا و پرحاشیه‌ای را سپری کرد و در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشت، هیأتی که بارها مورد نقد اهالی و کارشناسان فوتبال قرار گرفت اما استوار به کار خود ادامه داد.

انتقادها از هیأت فوتبال استان قم تا جایی ادامه پیدا کرد که مجمع سالیانه این هیأت در اردیبهشت ماه سال 1398 را مورد تاثیر قرار دارد و کار به رای‌گیری از اعضای مجمع برای تغییر و تحولات احتمالی هم کشید اما بهرامی در مسوولیت خود ماندگار ماند تا به سال آخر دوره دوم چهار ساله ریاست خود برسد.

 

داغ‌ترین انتخابات ورزشی قم پیش‌روی فوتبال

خبرنگار فارس در ادامه بررسی عملکرد سال 1398 هیأت‌های ورزشی استان قم این بار به هیأت فوتبال استان قم رفت و آمار و اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های این هیأت را مورد بررسی قرار داد، هیأتی که قطعا امسال یکی از داغ‌ترین و پرهیجان‌ترین انتخابات ورزشی قم را پیش‌رو دارد.

بررسی عملکرد هیأت فوتبال قم در سال گذشته با مروری بر لیگ‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان قم آغاز شد، لیگ‌هایی که این هیأت ورزشی با حضور حداقل10 تیم در رده‌های سنی مختلف با برنامه‌ریزی و همکاری کمیته جوانان برگزار کرد و استعدادهای فوتبال قم در آن به میدان رفتند.

 

رقابت 3 نماینده قم در لیگ‌های پایه فوتبال ایران

برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات لیگ‌های پایه فوتبال باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید ایران صورت گرفت و در دی‌ماه این سال، تیم افشید به نمایندگی از قم با بازیکنان نخبه خود در لیگ جوانان ایران حضور یافت، ضمن اینکه تیم‌های افشید و مهام‌پلیمر نیز در لیگ‌های نوجوانان و امید حضور یافتند.

 

برگزاری لیگ پیشکسوتان با قهرمانی صنعت‌نفت

علاوه بر لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور که به میزبانی استان قم با تعداد 15 مسابقه انجام شد، برگزاری دهمین دوره مسابقات پیشکسوتان کشور از اواخر آذر ماه 98 به مدت سه ماه صورت گرفت و تیم‌ها در دو گروه 6 و 7 تیمی به رقابت پرداختند که سرانجام تیم‌های صنعت‌نفت، شاهین و استقلال به عناوین اول تا سوم رسیدند.

 

16 تیم در لیگ‌های بزرگسالان فوتبال قم

برنامه‌ریزی و انجام مسابقات لیگ برتر رده سنی بزرگسالان باشگاه‌های قم با شرکت هشت تیم انجام شد، تیم‌هایی که برگزار کننده بالاترین سطح لیگ فوتبال قم بودند و همانند چند سال قبل به شکل رفت و برگشت به رقابت پرداختند، مجموعا 28 بازی انجام شد اما ادامه مسابقات به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام ماند.

هیأت فوتبال قم برنامه‌ریزی مسابقات لیگ دسته اول بزرگسالان قم را با حضور 9 تیم انجام داد اما در شرایطی که 32 مسابقه در هشت هفته انجام شد، ادامه رقابت‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد و هیچ زمانی برای ادامه برگزاری این رقابت‌ها از سوی هیأت فوتبال در نظر گرفته نشده است.

 

منافع مالی فوتبال قم از انعقاد 450 قرارداد

یکی از امتیازهایی که فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین و پرطرفدارترین رشته ورزشی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارد، گردش مالی بالا در این رشته است، رشته‌ای که هر ساله نقل و انتقالات زیادی انجام می‌دهد و از ثمره مالی آن برخوردار می‌شود، اتفاقی که در هیأت فوتبال استان قم نیز رخ می‌دهد.

زمانی که تیم فوتبال صبای قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور بود و تیم‌های رده‌های پایه صبا در لیگ‌های کشور حضور داشتند و همچنین مقطعی که قم دو تیم در لیگ برتر فوتسال ایران داشت و از نمایندگانی در سایر لیگ‌های کشوری این رشته برخوردار بود، اوضاع فوتبال قم از منافع مالی انعقاد قرارداد این تیم‌ها بسیار خوب بود.

با این حال هنوز هم فوتبال جایگاه خود را حفظ کرده و اگر چه خبری از صبا نیست و سهمیه قم در لیگ‌های فوتسال کشور کاهش یافته اما در سال 1398 تعداد 450 مورد انعقاد قرارداد و صدور کارت بازی در هیأت فوتبال قم صورت گرفت که یقینا منفعت‌های مالی هم به دنبال داشته است.

 

285 رقابت در 5 رده لیگ‌های پایه

یکی از اتفاقات خوب و مثبت در فوتبال قم، برگزاری لیگ‌های رده‌های سنی پایه از زیر 10 سال به بالا است، جالب اینکه سال گذشته لیگ‌های زیر 10، 11 و 12 سال فوتبال قم که زیر نظر کمیته رده‌های پایه در قالب فستیوال رده‌های پایه به انجام رسید و استقبال بسیار خوبی از سوی باشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مدارس فوتبال قم داشت.

اما جدا از فستیوال رده‌های پایه 285 بازی در تمام لیگ‌های پایه فوتبال قم اعم از 13 سال، 14 سال، 15 سال، نوجوانان و جوانان به انجام رسید و بیشترین تیم شرکت کننده را لیگ رده 13 سال داشت که با حضور 20 تیم در دو گروه مجموعا 93 بازی را در سال 1398 برگزار کرد.

لیگ رده سنی 14 سال با حضور 11 تیم و 55 بازی، لیگ رده سنی 15 سال با حضور هفت تیم به شکل رفت و برگشت و 42 بازی، لیگ رده سنی نوجوانان با رقابت هفت  تیم به شکل رفت و برگشت و مجموع 42 بازی و لیگ رده سنی جوانان با شرکت 9 تیم به صورت رفت و برگشت تا هفته چهاردهم و انجام 56 بازی فضای نمایش قابلیت‌های فنی و تکنیکی نخبه‌های فوتبال قم بودند.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdci5qav.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما