چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 87656
منبع : خبرگزاری فارس

پرونده شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال بسته شد

قم نيوز : پرونده بازی‌های شیمیدر قم در مسابقات فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور بدون برگزاری رقابت‌های پلی‌‌آف بسته شد.
پرونده شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال بسته شد
پرونده شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال بسته شد
به گزارش قم نیوز تصمیم نهایی فدراسیون بسکتبال برای اعلام تعطیلی رسمی مسابقات فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور سبب شد تا شیمیدر قم و هفت تیم دیگر حاضر در مرحله پلی‌آف رقابت‌های این فصل رسما به کار خود در این دوره از بازی‌ها پایان دهند.

فدراسیون بسکتبال برای اینکه تصمیم نهایی خود را راجع به رقابت‌های نیمه‌تمام لیگ برتر بسکتبال بگیرد، این هفته از هر هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف به شکل مکتوب نظرخواهی کرد که آیا با پایان لیگ و معرفی قهرمان موافق هستند؟ یا موافق تعطیلی قطعی و اعلام پایان لیگ بر اساس رده‌بندی مرحله گروهی موافقت می‌کنند؟

تعطیلی رسمی لیگ بدون معرفی قهرمان

پس از رای‌گیری از تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف یعنی شهرداری گرگان، پتروشیمی بندر امام، شیمیدر قم، پالایش نفت آبادان، مهرام تهران، آویژه صنعت پارسا مشهد، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران، سرانجام فدراسیون بسکتبال با انتشار اطلاعیه‌ای پایان لیگ برتر بسکتبال مردان را رسما به اطلاع تمام باشگاه‌ها و علاقمندان این رشته المپیکی رساند.

فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مربیان، کادر فنی، بازیکنان، داوران و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات لیگ برتر در مقابل ویروس کرونا، برای برطرف شدن نگرانی خانواده بسکتبال کشور، بر اساس نظر هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف تصمیم به تعطیلی رسمی لیگ بدون معرفی قهرمان گرفت.

تیم‌های لیگ برتری در 2 رویداد باشگاهی آسیا

بدین‌ترتیب رده‌بندی باشگاه‌ها در پایان مرحله گروهی محفوظ ماند و بدون معرفی تیم قهرمان، رسما رقابت‌های این فصل لیگ برتر تعطیل شد، از سوی دیگر با توجه به اینکه دو تیم به نمایندگی از کشورمان به دو رویداد مهم آسیایی سال 2020 اعزام می‌شوند فدراسیون اعلام کرده برای مسابقات غرب آسیا و قهرمانی باشگاه‌های قاره کهن، به محض اعلام زمان برگزاری این پیکارها از سوی کنفدراسیون آسیا راجع به نحوه حضور نماینده باشگاه‌های بسکتبال ایران در این دوره از مسابقات با نظر مدیران هشت تیم لیگ برتر تصمیم‌گیری می‌کنند.

پایان کار نماینده بسکتبال قم با کسب رتبه سوم جدول

بدین‌ترتیب تیم بسکتبال شیمیدر قم با کسب 42 امتیاز از 24 مسابقه به کار خود در فصل 99 – 1398 لیگ برتر بسکتبال مردان ایران پایان داد و علاقمندان به این رشته باید منتظر نیمه دوم سال 1399 و برنامه‌ریزی فدراسیون بسکتبال برای مسابقات فصل جدید لیگ برتر این رشته المپیکی باشند.

شیمیدر قم که با مدیریت هادی عامری، سرمربیگری محمدرضا اسلامی و ترکیبی از بهترین‌های بسکتبال ایران نظیر محمد جمشیدی، مایکل رستم‌پور، مهدی کامرانی، آرن داوودی، محمدرضا سلیمانی و چند مهره ارزشمند دیگر در مسابقات این فصل لیگ برتر بسکتبال حضور یافته بود، در مرحله مقدماتی رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داد.

نماینده بسکتبال قم با 18 پیروزی، 6 باخت، 1935 گل زده، 1674 گل خورده، تفاضل گل 261 و 42 امتیاز بعد از تیم‌های شهرداری گرگان 46 امتیازی و پتروشیمی بندر امام 43 امتیازی در رده سوم ایستاد اما عنوان گلزن‌ترین تیم لیگ برتر به شاگردان محمدرضا اسلامی اختصاص یافت.

در این رده‌بندی تیم پالایش نفت آبادان با 42 امتیاز، مهرام تهران با 41 امتیاز، آویژه صنعت پارسا مشهد با 40 امتیاز، شهرداری بندر عباس با 34 امتیاز و اکسون تهران با 34 امتیاز رده‌های چهارم تا هشتم را به دست آورده و راهی مرحله پلی‌آف لیگ برتر شدند اما این مرحله به دلیل تداوم شیوع کرونا برگزار نشد و لیگ با نظر اکثر باشگاه‌ها و تصمیم نهایی فدراسیون بدون معرفی قهرمان و تنها بر اساس جدول مرحله گروهی خاتمه پیدا کرد تا تیم‌ها به فکر فصل جدید باشند.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcb00bw.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما