چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 87660
منبع : خبرگزاری تسنیم

خبر خوش در زمان کرونا؛صادرات قم 16 درصد افزایش یافت

قم نيوز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در بخش حمل‌ونقل مسافر از ابتدای طرح نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند لغایت ۱۷ فروردین تعداد سفر و مسافر به ترتیب درمجموع ۷۳ درصد تعداد سفر و ۸۳ درصد کاهش داشته‌ایم.
خبر خوش در زمان کرونا؛صادرات قم ۱۶ درصد افزایش یافت/کاهش ۸۳ درصدی مسافران در نوروز ۹۹ در قم
خبر خوش در زمان کرونا؛صادرات قم ۱۶ درصد افزایش یافت/کاهش ۸۳ درصدی مسافران در نوروز ۹۹ در قم
به گزارش قم نیوز محمدحسن کلهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در طرح نوروزی پرداخت و اظهار داشت: مجموع تناژِ خارج‌شده از استان از اول تا شانزدهم فروردین 67 هزار و 710 تن بوده که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بابیان اینکه مجموع تناژ واردشده به استان در این تاریخ بالغ‌بر 93 هزار و 76 تن بوده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته درمجموع 20 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالای حمل شده از مبدأ استان قم را مربوط به محصولات کشاورزی و دامی، فلزی، ساختمانی و معدنی و محصولات سبک، ماشین‌آلات و قطعات، مواد شیمایی، کاغذ و چوب، منسوجات چرم و پوشاک و خرده بار عنوان کرد و افزود: بیشترین افزایش نسبت به سال گذشته مربوط است به کالاهای ساختمانی و معدنی با 54 درصد افزایش و کمترین نیز به صنایع فلزی با 4 درصد افزایش مربوط است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ابراز کرد: به‌منظور تخلیه کالاهای اساسی از بنادر کشور از استان قم تعداد 430 دستگاه کامیون و کمپرسی 5 محور به بنادر چهار بهار، بندرعباس و بندر امام  خمینی(ره) اعزام‌شده‌اند که حدود  11 میلیون و 200 هزار  تن کالاهای اساسی به داخل کشور جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در بخش حمل‌ونقل مسافر از ابتدای طرح نوروزی از تاریخ 25 اسفند لغایت 17 فروردین  تعداد سفر و مسافر به ترتیب درمجموع 73 درصد تعداد سفر و 83 درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: این حجم کاهش در تعطیلات نوروزی بی‌سابقه بوده و ناشی از رعایت اصول بهداشتی در خصوص ویروس کرونا بوده است.

کلهری ادامه داد: بیشترین کاهش مربوط است به‌روز سیزدهم فروردین با 86/92 درصد در تعداد سفر و 59/88 درصد در تعداد مسافر و همچنین کمترین کاهش به‌روز هجدهم فروردین به میزان 46 درصد در تعداد سفر و 91/70 درصد در تعداد مسافر مربوط است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اقدامات نظارتی بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی مسافری در طول تعطیلات نوروزی عنوان کرد: 190 دستگاه اتوبوس عبوری و اعزامی از استان مورد بازبینی قرارگرفته که 50 مورد تخلف مشاهده‌شده است، در ایام طرح نوروزی، عمده تخلفات موجود به حمل بار تجاری و فقدان چک‌لیست مدیر فنی مربوط بوده است.


وی اضافه کرد: اطلاعات به‌دست‌آمده از 76 دستگاه تردد شمار 67 دستگاه دوربین ثبت تخلف و 21 دوربین نظارتی نصب‌شده در طول محورهای مواصلاتی استان وضعیت تردد وسایل نقلیه در استان و شهر قم در طرح نوروزی 1399 از مورخ 25 اسفند لغایت 15 فروردین حاکی از آن است که تعداد وسایل نقلیه عبوری 66 درصد کاهش داشته است.

کلهری با بیان اینکه پرترددترین محورها به ترتیب آزادراه‌های تهران – قم و قم – تهران، بزرگ‌راه‌های قم – سلفچگان، سلفچگان – راهجرد و سلفچگان – قم بوده‌اند، مطرح کرد: بیشترین کاهش ترافیک در این محورها مربوط به آزادراه قم – تهران با 80 درصد کاهش است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه بیشترین تردد درون استانی مربوط به محورهای قم – جعفریه و قم – قنوات بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح تا جمعه اول فروردین جریان غالب ترافیک از قم به سمت جعفریه و بعدازآن تا تاریخ 14 فروردین جریان غالب ترافیک از جعفریه به سمت قم بوده است.

وی مطرح کرد: نتایج سامانه تردد شماری وضعیت ورود و خروج وسایل نقلیه در استان و شهر قم حاکی از آن است که میزان تردد ورودی به استان و شهر قم با  70 و 68 درصد کاهش مواجه بوده و تردد خروجی از استان و شهر قم به ترتیب 69 و 66 درصد کاهش داشته است.

کلهری با بیان اینکه در نوروز 99 اوج سفرهای خروجی و ورودی روز یک‌شنبه 25 اسفند بوده است، افزود: میانگین تردد ورودی و خروجی در ایام نوروز سال 99 ، حدود  49 هزار وسیله نقلیه و میانگین تردد ورودی و خروجی در ایام نوروز سال 98، حدود 165 هزار وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ابراز کرد: نتایج سامانه داب، وضعیت فراوانی تردد یکتا در محورها و ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان می‌دهد که بیشترین تردد به ترتیب مربوط به استان‌های  تهران 82.32 درصد، قم با 82.30 درصد و اصفهان 6.43 بوده است.

وی مجموع ماندگاری در استان قم در نوروز 99 را 217 هزار و 143 وسیله نقلیه عنوان و ادامه داد: میانگین ماندگاری وسایل نقلیه در استان  30.1 ساعت بوده و سهم ماندگاری کمتر از 6 ساعت 51.55 درصد و سهم ماندگاری کمتر از 12 ساعت 71.5 درصد بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgz397.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما