پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 87679
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم:

نظارت بر بازار قم درآستانه ماه مبارک رمضان تشدید شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به منظور کنترل توزیع به هنگام محصولات و جلوگیری از عرضه کالاها با قیمت نامتعارف، نظارت بر بازار قم در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان توسط بازرسان این سازمان و سایر دستگاه های متولی تشدید شد.
نظارت بر بازار قم درآستانه ماه مبارک رمضان تشدید شد
نظارت بر بازار قم درآستانه ماه مبارک رمضان تشدید شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار، به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به ویژه درخصوص اقلام لبنی،‌ پروتئینی،‌ برنج، روغن، قند و شکر،‌ خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پرمصرف در این ایام، ضروری است اقدامات لازم برای تنظیم بازار استان از جمله در بخش نظارتی به صورت گسترده انجام شود.

وی افزود: دراین راستا،‌ صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان با به کارگیری رویکرد پیشگیرانه مورد توجه بوده و پیش بینی‌های لازم برای تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی مشتمل بر مراقبت و پایش مستمر بازار استان در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای مدیریت بهتر بازارقم درآستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تامین و توزیع به هنگام کالاهای پرتقاضا در این ایام به منظور تسهیل و تسریع دسترسی مردم به کالای مورد نیاز خود با قیمت مصوب و مناسب، دنبال می‌شود.

سیجانی گفت: به همین منظور نظارت برعملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی درجریان همکاری با اتاق اصناف و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان افتخاری و مشارکت فعال سایر دستگاه های متولی همچون دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل استاندارد و تعزیرات استان در قالب گشت‌های بازرسی مشترک انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در جریان این بازرسی‌ها،‌ نظارت برحسن اجرای تامین و توزیع به موقع کالاهای مورد نیاز اعم از سهمیه‌های اختصاص یافته استانی در قالب اقلام تنظیم بازاری و دیگر کالاهای پرمصرف و کسب اطمینان از صحت جذب و عرضه سهمیه های اختصاص یافته در شبکه تعریف شده با قیمت مصوب و برخورد موثر با تخلفات احتمالی، مورد توجه است.

وی ادامه داد: همچنین نظارت موثر بر فروش‌های فوق العاده اعم از اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کنترل وضعیت عرضه و قیمت اقلام اولویت دار به خصوص محصولاتی همچون شکر که دارای سقف مصوب است و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ها در دستور کار قرار دارد.

در مجموع ۳۵هزار و ۲۴۹ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۲۱هزار و ۱۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد آن تولیدی و فنی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgy397.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما