شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 87720
منبع : خبرگزاری ايرنا
ارشد ارتش جمهوری اسلامی درقم:

۴۰۰ هزار تن توسط ارتش درقم تب‌سنجی و غربالگری شدند

قم نيوز : ارشد ارتش جمهوری اسلامی در استان قم، با اشاره به فعالیت ارتش از اسفند سال قبل تاکنون در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: در این مدت حدود ۴۰۰ هزار تن تب‌سنجی و غربالگری و از این تعداد نزدیک به ۳۰۰ تن به مرکزهای درمانی و بهداشتی معرفی شدند.
۴۰۰ هزار تن توسط ارتش درقم تب‌سنجی و غربالگری شدند
۴۰۰ هزار تن توسط ارتش درقم تب‌سنجی و غربالگری شدند
به گزارش قم نیوز سرهنگ شمسعلی اسدی با اشاره به ضدعفونی کردن بیش از ۱۰۰ هزار خودرو افزود: در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی مصرف و سطح استان چندین بار ضدعفونی شد.

وی با اشاره به این‌که ارتش درخدمت تیم مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان قم است، گفت: به منظور غربالگری؛ تیمی در عوارضی مستقر شده است و نیز در سطح شهر قم بیش از ۳۰ آمبولانس در نقاط گوناگون به منظور پایش مردم مستقر شده‌اند. 

وی افزود: همچنین بیمارستان سیار (صحرایی) شهید دکتر هجرتی گردان ۵۹۲ اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات به بیماران در مجموعه فرهنگی - ورزشی خانه مهندس در منطقه پردیسان شهر قم مستقر شده‌است.

اسدی در بخش دیگر سخنان خود، با گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهیدان گفت: روز گذشته در راستای تدابیر اندیشیده شده، آیین رژه خدمت ارتش همزمان با سراسر کشور با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در قم نیز با استفاده از تمام عواملی که از اسفند سال گذشته تاکنون به منظور مبارزه با ویروس کرونا مستقر شده‌اند، ترتیب یافت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: اجرای این رژه نمایش قدرتی بود به منظور تحقق ۲ هدفی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به نیروهای مسلح واگذار کرده بودند؛ است که یکی مبارزه با گسترش ویروس کرونا با هدف تهاجمی می‌باشد.

وی افزود: مساله دوم تبدیل تهدید به فرصت است که اگر درآینده تهدید بیولوژیکی از سوی دشمن زبون باشد، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه رزمایشی را انجام داده و آمادگی لازم را کسب کرده، هرچند که در گذشته نیز این کار انجام شده‌است.  

روز گذشته رژه خدمت ارتش در قم با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، بهرام سرمست استاندار قم، امیر سرتیپ جلالی نسب فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان‌های قم و گیلان و معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان استان قم به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حدفاصل بلوار شهید محمد منتظری (بهار) تا خیابان شبستان با شرکت ادوات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح برگزار شد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند؛ از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیین در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتههای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdz50j.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما