يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : 87753
منبع : خبرگزاری تسنیم

سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان ۲۳۰۰ تن تعیین شد

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان ۲۳۰۰ تن تعیین شد.
سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان ۲۳۰۰ تن تعیین شد
سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه مبارک رمضان ۲۳۰۰ تن تعیین شد
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در حاشیه برگزاری دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار ماه رمضان اظهار داشت: تلاش در تأمین کالای موردنیاز و اساسی مردم در حال انجام است و از هم‌اکنون با هرگونه گران‌فروشی برخی از اقلام برخورد جدی و بازدارنده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: اقلام دارای قیمت مصوب هستند و افزایش قیمت پذیرفته نیست و در صورت بروز تخلفات، می‌توان اقدام به پلمب واحد تجاری و صنف متخلف کرد.

وی تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن، 2300 تن تعیین شد و به‌زودی وارد استان و با نظارت ویژه توزیع می‌شود.

غضنفری بیان کرد: اقلامی که قیمت مصوب ندارند، باید فروشنده مستندات را ارائه دهد و اگر تخلف کرده است با آن برخورد شود، ضمن اینکه فاکتورهای خرید نیز کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و اقلام پروتئینی برای ماه‌های آتی ذخیره‌شده است که به‌موقع توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: متأسفانه تولیدکنندگان مرغ مشکلات زیادی برای نهاده‌ها دارند و مقرر شده جهاد کشاورزی یپیشنهادات لازم را در تأمین نهاده‌ها بدهد و پشتیبانی دام نیز با ذخیره‌سازی مناسب، نهاده‌ها را به بازار مصرف عرضه کند.

وی افزود: موجودی مرغ و گوشت قرمز به حد کافی است اما در مورد حبوبات با افزایش قیمت مواجه شده‌ایم، در این راستا بخشی از حبوبات از خارج از کشور وارد می‌شود و استان نیز با مشکل گرانی مواجه است چراکه تولیدات در ایران محدود است.

غضنفری اظهار داشت: نیاز واقعی در خرید حبوبات در داخل تأمین نمی‌شود و این موضوعی در سطح کلان است، ما در این بخش پیشنهاددهنده هستیم تا رسیدن به خودکفایی در تولید حبوبات فاصله زیادی داریم، اما بااین‌وجود اصناف حق گران‌فروشی در مورد حبوبات بیش از قیمت متعارف و مصوب را ندارند.

وی تصریح کرد: در تأمین خرما نیز مشکلی وجود ندارد و مباشران برای خرید خرما از طرف اصناف مشخص‌شده‌اند و مکان‌های عرضه نیز مشخص است و دراین‌باره مشکلی وجود ندارد و باید اصناف به‌موقع ورود کنند و قبل از ماه رمضان، خرمای موردنیاز تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم د‌ر پایان عنوان کرد: در خصوص ماسک نیز مرجع اصلی علوم پزشکی است و اگر وضع تولیدات استان به رقم مناسبی برسد و احساس شود نیاز استان کافی است و می‌توان به دیگر استان‌ها نیز ارسال کرد، توزیع می‌شود اما در حال حاضر چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjtaeo.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما