قم نيوز : استاندار قم گفت: قشر کارگران روزمزد در این دوران کرونایی به شدت آسیب دیده‌اند و ضروری است مجموعه مدیریتی در سطح استان قم برای رفع مشکلات این قشر اقدامی جدی و فوری انجام دهد.
ضرورت رسیدگی به معیشت کرونازده کارگران روزمزد در قم/ گروه‌های جهادی قم در کمک به مقابله با کرونا خوش درخشیدند
ضرورت رسیدگی به معیشت کرونازده کارگران روزمزد در قم/ گروه‌های جهادی قم در کمک به مقابله با کرونا خوش درخشیدند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی هر چه بهتر به امور جوانان و پیگیری مطالبات آنان ضرورتی است که باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.

وی ادامه داد: فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد، در این شرایط که مراکز آموزشی و ورزشی در تعطیلی به سر می‌برند بهتر است سازمان ورزش و جوانان برنامه‌ای جامع در حوزه جوانان ارائه کند.

استاندار قم با اشاره به طرح مباحث مهمی پیرامون جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: باید توجه بیشتری نسبت به سهم جوانان در زمینه عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب داشت.

سرمست در ادامه با اشاره به مشکلات مختلف حوزه جوانان از جمله ازدواج، تحصیل، اشتغال و گذران فرصت‌ها عنوان کرد: حضور 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان قم ظرفیت ارزشمندی در راستای رفع مشکلات این قشر است.

وی با بیان اینکه دولت بدون همکاری مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌تواند به تنهایی مشکلات حوزه جوانان را برطرف سازد افزود: بر این اساس باید بهره ‌بیشتری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این راستا داشت.

استاندار قم عنوان کرد: نقش جوانان در مدیریت کرونا و پساکرونا در برنامه‌ریزی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد قم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سرمست موازی‌کاری نهادهای خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد را آسیبی جدی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: برای رسیدگی به نیازمندان باید به صورتی برنامه‌ریزی و عمل شود که نهادهای خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد جامعه هدف را زیر پوشش قرار دهند و نیازمندی فراموش نشود.

وی اقدام خداپسندانه خیران در بخش‌های سلامت و معیشت مردم را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: همگرایی بخش‌های مختلف دولتی و مردمی در استان قم برای مقابله با کرونا بی‌نظیر است.

استاندار قم تصریح کرد: موازی‌کاری مانع از تحقق اهداف در هر حوزه‌ای می‌شود. موازی‌کاری دستگاه‌ها در حوزه جوانان غیر قابل پذیرش است.

سرمست در ادامه با اشاره به اقدامات گسترده گروه‌های جهادی استان قم در راستای مقابله با کرونا و حمایت از مردم نیازمند اذعان کرد: نباید تنها به حمایت معیشتی سازمان‌های مردم نهاد توجه کرد بلکه ظرفیت آنان در راستای اشتغالزایی، آموزش و رفع بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان نیز باید به کار‌گیری شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مهار بیماری کرونا در استان قم افزود: امروز همه سطوح جامعه درگیر مبارزه‌ای تمام‌عیار با کرونا است و باید از ظرفیت‌های موجود در این راستا نهایت استفاده شود؛ به همکاری گسترده‌تر رسانه‌ها نیز برای افزایش آستانه تحمل اجتماعی و تولید محتواهای فاخر فرهنگی در مواجهه با بحران کرونا نیاز است.

استاندار قم بیان کرد: کرونا گرچه بحرانی بزرگ به شمار می‌رود ولی فرصت‌هایی را نیز به همراه داشته‌ است که از جمله آن کمک به شناسایی بسیاری از ظرفیت‌های اثرگذار و ناشناخته در قم است.

وی نسبت به وضعیت معیشت کارگران روزمزد ابراز نگرانی کرد و گفت: قشر کارگران روزمزد در این دوران کرونایی به شدت آسیب دیده‌اند و ضروری است مجموعه مدیریتی در سطح استان قم برای رفع مشکلات این قشر اقدامی جدی انجام دهد.

سرمست اضافه کرد: همدردی با خانواده متوفیان کرونا و توجه به نیازهای آنان نیز باید در دستور کار قرار گیرد چرا که همه در قبال یکدیگر مسؤولیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchk6n6.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما