سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 87821
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛

تک شهر بودن قم موجب اختصاص کم بودجه به این استان می‌شود

قم نيوز : امیرآبادی گفت: قم کمترین شاخص بودجه‌ای را بین استان‌های کشور دارد که یکی از علل مهم آن تک شهر بودن این استان است.
تک شهر بودن قم موجب اختصاص کم بودجه به این استان می‌شود
تک شهر بودن قم موجب اختصاص کم بودجه به این استان می‌شود
به گزارش قم نیوز امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیشب در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: قم کمترین شاخص بودجه‌ای را بین استان‌های کشور دارد که یکی از علل مهم آن تک شهر بودن این استان است.

 امیرآبادی دیگر شاخص‌های مهم اختصاص بودجه را جمعیت، سواد، مسکن، شغل و برخی موارد دیگر برشمرد و افزود: قم رتبه ۳۱ را در میان استان‌های کشور از نظر اختصاص بودجه داشته، اما فعلاً به رتبه ۲۸ ارتقا یافته است که البته به هیچ وجه مطلوب ما نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل تک شهر بودن کارمندان قم هم از برخی شاخص‌ها بهره مند نمی‌شوند که نمونه آن را می‌توان به بهره مندی کم از شاخصی به نام سایر دانست که می‌تواند موجب افزایش مزایای کارکنان قم باشد.

 امیرآبادی افزود: پیشنهاد افزایش شش میلیارد تومان به شاخص سایر در بودجه ۹۹ داده شد، اما به علت بروز کرونا ممکن نشد و ضروری است سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم آن را پیگیری کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به برخی اقدامات برای تکمیل بیمارستان‌ها و طرح‌های عمرانی قم هم اشاره کرد و گفت: تهیه دوازده دستگاه دیالیز برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهدای نیروگاه از جمله آنهاست.

 امیرآبادی اختصاص ردیف بودجه برای احداث ساختمان دانشکده پزشکی قم در پردیسان و اختصاص ردیف بودجه برای دو بانده کردن جاده پردیسان ورجان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

او افزود: بیمارستان حضرت زهرا (س) در امامزاده ابراهیم هم قرار است به همت بنیاد برکت تخریب و بازسازی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز برای خط b متروی قم هم گفت: بودجه کافی برای شروع آن وجود ندارد.

امیرآبادی از تقبل برداخت دیون حوزه به شهرداری توسط دولت خبر داد و گفت: با پیگیری آیت‌الله اعرافی قرار است دویست و سی میلیارد تومان دیون حوزه توسط دولت به شهرداری قم پرداخت شود.

او افزود: پانصدو هشتاد میلیارد تومان هم بدهی سایر دستگاه‌ها به شهرداری است که پیگیر وصول آن از دولت هستیم.

 امیرآبادی در خصوص شیوع کرونا و قم هراسی پس از آن گفت: قم تنها اعلام کننده وجود کرونا در استان بود در حالیکه کرونا قبل از قم در تهران و گیلان وجود داشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از برنامه پلاک شانزده مرکز قم هم به علت دفاع از قم تشکر کردو گفت:ما به هیچ وجه اجازه قم هراسی را نمی‌دهیم و در برابر آن می‌ایستیم.

 امیرآبادی از جمع آوری شش و نیم میلیارد تومان کمک خیران به قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) سخن گفت و افزود: مقرر شده است به زودی به حساب هر یک از بیست هزار خانوار کم بضاعت شناسایی شده مانند کارگران فصلی پانصد هزار تومان واریز شود.

عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) افزود: بنیاد مستضعفان هم قرار است سه میلیارد تومان به این قرارگاه کمک کند و برای پیگیری مسائل کلان استان هم دفتر مجمع نمایندگان در شهر قم ایجاد خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از تصمیم ایجاد دفتر نمایندگان قم در بخش‌های استان هم خبر داد و گفت: به این ترتیب هر سه نماینده قم به صورت نوبتی در دفتر بخش‌ها حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfycdc.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما