سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 87838
منبع : خبرگزاری فارس

خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی شناسه دار می شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: مشکلات فرهنگی و نگرشی در زمینه استفاده از خدمات الکترونیکی، مهم ترین مانع برای توسعه این نوع از خدمات هستند.
خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی شناسه دار می شود
خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی شناسه دار می شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان قم در سالن کرامت استانداری با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک اظهار کرد: یکی از الزامات امروز مدیریت، بحث الکترونیکی کردن است، دولت‌ها باید الکترونیکی کردن خدمات را در دستور خود قرار بدهند تا از توسعه عقب نمانند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا یک تهدید است، ولی می‌توان از این تهدید به عنوان یک فرصت برای توسعه دولت الکترونیک استفاده کرد، در خصوص برنامه‌های اولویت دار برای توسعه دولت الکترونیک در استان قم می‌توان به استقرار میز خدمت الکترونیکی و نیز ایجاد نظام استنادپذیری الکترونیکی اشاره کرد.

استاندار قم افزود: برای این که دولت الکترونیک به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، باید خود مدیران دستگاه‌های اداری در استان در استفاده از خدمات و سامانه‌های الکترونیکی، پیشتاز باشند، برای الکترونیکی کردن خدمات و استفاده مردم از این خدمات، نیاز بسیار جدی به تغیر رفتار و نگرش داریم.

سرمست با اشاره به وضعیت الکترونیکی شدن خدمات در بانک‌ها اظهار کرد: شاهد حجم بسیار زیاد مراجعه مردم به بانک‌ها برای کارهای ابتدایی هستیم، در حالی که سامانه‌های متعدد الکترونیکی توسط بانک‌های مختلف ایجاد شده و بیشتر خدمات بانک به صورت الکترونیکی قابل انجام است.

وی ادامه داد: مشکلات فرهنگی و نگرشی در زمینه استفاده از خدمات الکترونیکی، مهم ترین مانع برای توسعه این نوع از خدمات هستند.

استاندار قم افزود: عملکرد دستگاه‌های استان در زمینه شناسایی خدمات قابل الکترونیکی کردن و نیز ارائه برنامه‌های عملیاتی در این خصوص مورد ارزیابی قرار بگیرد، این مساله جزو الزامات اداری برای این دستگاه‌ها است، ظرفیت‌های بسیار خوبی به لحاظ فنی و ساختاری در این زمینه در استان قم داریم.

سرمست با اشاره به برنامه جامع اصلاح نظام اداری اظهار کرد: این برنامه توسط دولت تدبیر و امید تدوین شد و دارای 10 اولویت است، الکترونیکی کردن خدمات دولتی و هوشمندسازی این خدمات جزو اولویت‌های برنامه جامع اصلاح نظام اداری است، دستگاه‌های مختلف شبکه الکترونیکی ایجاد کردند، اما باز شاهد هستیم که گاهی مدیران به جای استفاده از این شبکه‌ها از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از برنامه‌های در دستور کار مدیریت استان قم برای تحقق دولت الکترونیکی در این استان می‌توان به تهیه برنامه فرهنگ سازی و توانمندسازی مردم و کارکنان در استفاده از خدمات الکترونیکی، اعطای جایز دولت الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی موفق در قم و شناسه دار کردن خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مدیران استان باید سعی کنند که از قافله الکترونیکی شدن ساختارهای اداری عقب نمانند، تحول در این زمینه آغاز شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjj0j.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما