چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 87850
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

وعده ساخت یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت:تا پایان سال یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در استان ساخته می شود.
وعده ساخت یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در قم
وعده ساخت یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در قم
به گزارش قم نیوز موسوی مشکینی،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: روز دوم اردیبهشت ماه با عنوان روز جهانی «زمین پاک» نامگذاری شده و شعار امسال «زمین پاک؛ سازگاری با تغییرات آب و هوایی» است.

او مسئله افزایش حجم پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های پلاستیکی را یک معضل جهانی دانست و گفت: متأسفانه در کشورمان، عمده پسماند‌ها در زمین دفن می‌شوند و این یک چالش جدی است که باید برای رفع آن و دفع اصولی پسماند‌ها برنامه ریزی و اقدامات جدی صورت بپذیرد.

مدیرکل محیط زیست قم بر ضرورت توجه مردم به تفکیک زباله در مبدأ برای تسهیل در بازیافت و استفاده مجدد از آن‌ها تأکید کرد و گفت: قطعاً با همکاری و مشارکت همه مردم و مسئولان می‌توانیم اهداف زیست محیطی را در جامعه محقق کنیم و بدون همدلی و همراهی آحاد جامعه در این مسیر موفق نخواهیم شد.

او با بیان اینکه پس از شیوع کرونا بر اساس دستورالعمل جدید، تمامی پسماند‌های عادی و عفونی بیمارستان‌ها اتوکلاو شده و حجم آن‌ها تقریباً دو برابر شده است، عنوان کرد: با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت جمع آوری و دفع این پسماند‌ها نسبتاً مطلوب است.

موسوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر از احیای تالاب‌های استان پس از سال‌ها خشکسالی خبر داد و گفت: تأمین حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم موضوع بسیار مهمی برای بهبود وضعیت زیستگاه‌های طبیعی و کانون‌های گرد و غبار است که باید مورد توجه مسؤولان امر قرار داشته باشد.

او با بیان اینکه متأسفانه پارسال برای نخستین بار بروز آلودگی هوا بر اثر وارونگی دما مدارس شهر قم را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: در حال حاضر دو ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در شهر قم وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال یک ایستگاه مجدداً فعال شده و یک ایستگاه جدید نیز با جانمایی مناسب احداث شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchv6n6.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما