چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 87858
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم:‌

۱۳ هزار و ۲۱۲ مورد بازرسی از اصناف قم انجام شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری، بازرسان این سازمان و اتاق اصناف قم ۱۳هزار و ۲۱۲ مورد بازرسی از صنوف مختلف استان انجام دادند.
۱۳ هزار و ۲۱۲ مورد بازرسی از اصناف قم انجام شد
۱۳ هزار و ۲۱۲ مورد بازرسی از اصناف قم انجام شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در این دو ماه،‌ ۶۳۰ پرونده تشکیل و ۹۲۸ تخلف صنفی به ارزش ۳۹میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال کشف شد.

وی ادامه داد: بیشتر پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی، آرد، نان،‌ شکر،‌ روغن، میوه، پوشاک، خشکبار و جایگاه‌های سوخت بوده‌است.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی استان تشدید شده و با متخلفان که دستورالعمل‌های لازم را در این زمینه رعایت نکنند به‌شدت برخورد می‌شود.

سیجانی گفت:‌ همچنین در واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی استان بازرسان مقیم به‌صورت دائم بر نحوه عملکرد این واحدها نظارت دارند.

وی بیان کرد:‌ درجریان طرح بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی طی دوماهه گذشته یک هزار و ۲۰۲ مورد بازرسی انجام شد که در جریان آن ۶۶ پرونده تشکیل و ۹۳ تخلف به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال کشف شد.

وی ادامه داد:‌ درهمین راستا،‌ بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته درهفته اول طرح،‌ از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی تعداد ۶۵هزار ماسک،‌ ۵۰۰ بطری محلول ضدعفونی‌کننده و هشت هزار دستکش کشف شد و در حضور بازرسان الزام به عرضه آن صورت گرفت.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfccdc.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما